Bränn rosorna och släng chockladen!

fuck valentine
Valentines day. Årets mest hypade dag.
Det överkonsumeras till de gränser och många butiksägare skrattar förmodligen åt de flesta av er nästan så mycket att det kommer en liten droppe kiss i byxan.
För Jesus, vad dumt att köpa alla de här sakerna till skyhöga priser bara för att ni måste ”bevisa” för någon att ni älskar de just idag.

Tänk om ni väntat en vecka.. men icke.
Nu får inte kärringen rosor förren det blir sommar och du har haft någon kass fylla på husvagnsemestern.
Eller?

Jag vet inte. Jag säger inte att det är så för alla. Men det känns bara – förbannat dumt..den här hysterin.

Men jahaaaa, ännu en bitter, ensam, singeltjej som inte får kärlek ikväll tänker ni.
Och det har ni ju till viss del rätt i ..för jag Är både singel .. och stundtals ganska ensam.
Men just idag vill jag inte ha något. Jag vill inte för att det förväntas. för att alla andra gör. För att det Skall vara så.
Älska mig i Mars istället.
Eller imorgon.
Alla andra dagar förutom idag.

Ge mig tre vettiga argument att denna dagen bör finnas. Så skall jag se om jag kan tänka om i frågan.
Skall tilläggas att även åren som stadgad kvinna har detta -aldrig- varit en dag jag firat.

Och vi avslutar med klyschornas klyscha – Jag älskar ”mina människor” varje dag. Året om.
Vissa dagar mer, andra mindre.. men sånt är livet. Och det är Inte för att det står i kalendern att det är så det skall vara!

Seså … släng champagnen, göm chockladen och bränn rosorna.
Älska varandra i mars istället!

10 tankar på “Bränn rosorna och släng chockladen!

  1. Du har så rätt så Tant :) Tänk om alla skänkte pengarna till dom hemlösa istället för massa trams, vilken nytta de kunde göra. Själv gillar jag choklad som kommer en helt vanlig jävla grå trist dag när jag inte förväntar mig de, sånt gör mig fan så mycke gladare. Och idag kan du få ett <3 och en kram // Nettan

Lämna en kommentar