Skryt lagom – Jag tycker jag är värd en belöning – typ snart!

Jodå, ganska ofta säger jag att: Det har varit lite mycket nu. Och det stämmer. Det är ofta så här i de mörka skogar … ofta är det mycket. Ofta går det alldeles för fort i svängarna. Man hinner inte med.
Det är skenande berg o dalbaner med släng av rabies och defekter på bromsarna.
Och det suger. Allt som oftast. För man hinner ta mig fasen aldrig att andas ut innan det svänger åt ett helt annat håll och man kastas runt likt en liten blöt vante i snöslasket.

Men Nu… Nu har jag bestämt att det skall vända. Jag har bestämt att det skall lugna ner sig.
Jag har bestämt mig för att allt detta som skett senaste månaderna – det var nedtrappning och avslut.
Nu är det ett nytt kapitel som inte innehåller berg o dalbanor utan mer farfars bilar och sagoslottet. Because I am worth it!

Och så var det, det här med viktnedgången, apropå belöningar. Jag tycker banne mig att jag är värd en liten .. (eller skitstor funkar oxå) belöning ifall jag nu lyckas gå ner 20 kg som är mitt första delmål.
Jag vill kunna säga till mig själv att:
Den här får du för att du gjorde ett hästjobb föregående sex veckor.

För säga vad ni vill – men det där med pulver – ain´t my thing. 
Och speciellt inte mitt i rättegång och trasiga tänder from hell.

Men den stora frågan är ju: Med begränsad ekonomi, (väry!) vad unnar man sig?
Hade jag fått välja fritt hade det blivit en resa till okänt land. Ensam. En vecka. Minst. Med böcker och skrivblock. Eller ett par, tre tatueringar.
Kläder känns …kanske lite onödigt? Inte för att jag har så många … men förhoppningsvis går man ju ner mer i vikt.

Så help me out här! 

Vad skall jag unna mig när jag gått ner mitt första delmål på minus 20 kg?

Sedan tänkte jag fortsätta belöna mig vid minus 30 kg, 40 kg och vid 50 kg…
Vid sistnämnda rymmer jag. Då jäflar! ; )

Och ja, man skall ha drömmar. Och mål! Det kommer bli stenhårt. Men det skall gå! Det skall jag minsann bli man för. Eller ja, ni fattar!

Men… help me out här nu! ;)

8ee9f9d57da138754fdab627043ca4d0

3 thoughts on “Skryt lagom – Jag tycker jag är värd en belöning – typ snart!

  1. Åhh vilken kuggis! :) När jag hade passerat minus 20-spärren, så glufsade jag i mig en semla ;) fast jag tror inte att jag rekommenderar dig det med din förminskade magsäck :)
    Att gå ner 20 kilo i vikt är ju en jättegrej i sig, så jag skulle nog fira med att köpa iaf nåt nytt klädesplagg, känna skillnaden å tänka: att för bara ett par månader sedan så skulle de här sett förjävligt ut på mig!
    Så känner jag varje dag nu när jag inser att jag inte behöver kolla efter kläder på BIG SIZE-avdelningen! Känns helt ”fel” att gå å kolla efter kläder i strl 38-40-42 istället för 46-48 eller XXL. Å att köpa BH ska vi inte prata om :D hade bestämt mig för att ICKE köpa en ny förrän jag gått ner det jag ska, men när damen i bh-butiken fint påpekade att : nej kära vän, du har inte storlek 100 E, jag tror det blir bättre med en 80 C, så skrattade jag henne rakt i ansiktet :P
    Har inte heller fett med pengar, men man måste få unna sig något ibland. Å dessutom ligger det massor av gamla kläder som jag stoppat i malpåse å inte sett till på flera flera år, å som nu sitter som en smäck igen. Underbara känslan! Du är oxå snart där!!!! Hejja hejja!!
    Resa skulle jag oxå vilja göra, men det får bli när jag blir miljonär då :)
    Pepp & bamsekramen från Fru Norrland!

Kommentera

