Nyopererad – Så var man över på den andra sidan …

image

Tisdag. Dag två efter operationen.

Mår ganska bra efter omständigheterna. Öm och mörbultad. Men så skall det väl vara när dom varit inne i en och grävt. Klippt och klistrat.

Spenderade en massa tid på uppvaket igår. Oxå som sig bör. Var en snäll tjej nästan hela tiden förutom när jag kanske ..råkade…slita av mig syrgasmasken. Och skrek lite. Trodde väl lite att jag skulle dö lite. Men fick en slang i näsan och det löste sig fint efter ett tag…

Sedan kom jag till avdelningen… Fick lite roliga meduciner och rymde. Ut. Man kan säga att hjärnan kanske inte var helt med där. Även fast jag trodde det då! Byxor fick jag på … Till mitt heta rock som var öppen i ryggen … Och någon bh var det ju inte tal om så hur mycket jag visade? No idea! Stoppade ner rocken lite fint i byxorna bak i alla fall. Nästan redo för röda mattan :)

Gick och gick … Tills jag kom ut. Och långt var det med. Insåg i entrén att jag varken hade skor eller strumpor på. Damn. Om jag gick upp igen? Självfallet inte! Envis och bestämd … Samt aningen korkad :)

image

Blev väckt en gång i timmen för provtagning. Och när morgonen äntligen kom så var man snortrött. Rygg och nacke pratar vi inte om. Dött!

Så började vi med projekt dricka. Hur mycket som helst på x antal timmar. Skall vara klar ikväll vid 22.00. Man kan säga att jag har en del kvar. Illamåendet tar som över och det landar hårt i magen. Jag och mina issues med koncistenser är inte riktigt överrens pm detta.

Men God, knows I am trying!

Nu tänker jag smita ut igen. Ta ett sista bloss. Ringa ett samtal.

Och jag passar på här att säga tack för alla mess, sms, samtal och all pepp!! Har inte varit riktigt på banan för Att svara alla. Men om ni visste vad det betydde!! Och tack angela för besöket idag! 💕

Mer update kommer … Och tack igen!

image

Kommentera

