Och medan ni dricker förmiddagskaffe…

image

Bänkad framför tvn på avdelning 65.
Klockan är tolv och jag inser att sömnen kommer bli minimal inatt.
För jag vågar inte riktigt lägga mig.
Det är lite för mycket ljud och lite för många sjuka människor i en och samma sal.

Det snarkas från rum 6. Så vansinnigt högt. Och dennes dator är på, på lika hög volym.
Jag och mina nerver… ja, ni vet.

Jag hade behövt en cigarett. Och ett par valium eller sju.

När ni läser detta ligger jag förmodligen på operation. Eller uppvak.
Då har jag bestämt mig för att må skitbra! Sedan skall tisdagen gå svinfort och jag skall få åka hem asatidigt på onsdag!

Herregud, vad jag saknar ungen.

Om tre dagar är allt över.  En ny epok har startat. Och det kommer bli skitbra!

Bara vi får sjukhusperioden avklarad.
Lovar att vara snäll som en ängel. Bara jag får komma hem så fort som möjligt!

Så … godnatt och godmorgon mina vänner!
See you on The other side!

5 thoughts on “Och medan ni dricker förmiddagskaffe…

  1. Så spännande!
    Du gör det så jäkla bra tjejen!
    Jag ser framemot första inlägget på den nya sida!
    Hoppas sjukhusvistelsen går fint, trots allt det ovana!

    Kramar i lass från norr.

Kommentera

