Och här sitter jag och gör saker jag inte kan…

Slutspurt. För allt möjligt. Tiden drar ihop sig. Och tankarna åker likt en besatt berg o dalbana. Upp, ner, hit och dit.
Tiden har sällan gått så sakta … men jag vet heller inte om den någonsin har gått såhär fort. Allt är väldigt kluvet just nu.

Här om dagen postade en vän ett inlägg på facebook där hon undrade om någon hon kände kunde göra bloggar/hemsidor.
I ett svagt ögonblick svarade jag ja. Jag vet inte riktigt hur jag tänkte där. Det är ju hur länge sedan som helst sedan jag lekte med html och pillade med designer.
Men det är klart, det är ju en utmaning.

Framförallt så ger det något annat att tänka på. Det ger ett skönt break i alla tankar att bara kunna flyta iväg i koder och leta rätt och bygga lite. Se resultat.
Något annat än den där jäfla berg o dalbanan helt enkelt.

Så just nu jobbar jag, mailar myndigheter, planerar, bygger hemsida, dricker mina shaker, läser sagor och gosar.
Så får vi inte glömma kaffet. Utan kaffet hade jag inte kommit en meter.  Till trots för att jag dricker väldigt mycket mindre kaffe nu när jag flyter.
Det där skakandet är som inte helt ultimat kan man säga.

Denna kvällen avslutar vi med Håkan Hellström dokumentär på sängkanten.
Hjärnan skall få vila lite. Och duscha.
Imorgon är det tisdag. Redan.
Jag tror jag hade velat ha en måndag till.

Men nu är det bara att köra. Att be till alla högre makter som finns.
Det kommer bli bra det här!
Nu skall jag, Håkan och de snurrande html koderna lägga oss i sängen.

Nacht!

 

Kommentera

