En oglamorös bloggare i mjukiskläder och knullrufs…

10271635_394085270738642_4594134254081991999_n

Någon skrev ett inlägg för några dagar sedan om:
Det här med att sitta och vara glamorös i tal o skrift när man i själva verket är iklädd trasiga mysbyxor, raggsockor och Metallicatröjan från 93.

Och när jag läste detta började jag genast muttra lite. Vad menar han? Jag sitter minsann inte klädd som en slashas när jag bloggar …
Lite småstött. För sådan är ju jag.

Han får prata för sig själv, tänkte jag.
Men sedan började jag tänka efter lite… : När bloggar jag egentligen?

Jo, på morgonen eller på kvällen. När allt är lugnt, stilla och tyst. När man slipper springa runt. Laga middag. Svara på tretusen frågor om vem och varför. Då finns ju inte den tiden. Den tiden är vigd åt liten.

Men så var det ju det där med hur klädseln morgon och kväll.
Morgon …Ok, fine … slitna mjukisbyxor, knullrufs och sladdrig t-shirt.
Kvällen… Just about the same. Kan ju inte förneka det. Även jag inser det.

Men Om jag hade kunnat. Om tiden fanns. Då bloggar jag helst inte hemma.
Helst bloggar jag och skriver på någon liten pub. Där ljudnivån surrar behagligt. Där det är massa folk runtomkring. Inte som man känner. Dom finns bara där i periferin.
Med musik i öronen. Betraktandes.
Då skriver jag som bäst. Eller utomhus.
Men det är klart, det är inte så ofta att det sker men När det väl sker… Men då har jag i alla fall kjol .. eller jeans. Om än kanske lite håliga. Men det är inte mjukiskläder.
Ibland har jag till och med kammat håret. Bara en sådan sak.

Men så var det den där sista punkten då…”Att vara glamorös i tal och skrift” – Alltså … Jag är kanske inte riktigt där heller. Inte alls om man skall vara krass.

Så jag kanske får leva med det där med att vara en oglamorös bloggare i mjukiskläder som helst sitter på stimmiga pubar och skriver. Eller i soffan med fötterna på bordet och datorn i knät.
Jag är när allt kommer till allt ganska nöjd med det.

Så jag har slutat muttra nu och slagit mig till ro med tanken.

//Elin – på jobbet – i mjukisbyxor – So shoot me! : )

2 thoughts on “En oglamorös bloggare i mjukiskläder och knullrufs…

Kommentera

