En decemberdag -2011

snliten_127009438
En vinterdag i 2011. LillSkrot var 2.5 år gammal. Jag tror att det var i december.
Jag minns att det var en av dom där vansinnigt vackra vinterdagarna. Jag hade jobbat och hämtat liten på dagis .. På vägen gick vi som vanligt och lekte …

När vi var nästan hemma föll vi ner i snön båda två och gjorde snöänglar och rullade runt.
Jag känner fortfarande dom där varma lyckokänslorna i magen.

När vi lekt ett tag och det nästan blivit alldeles mörkt och jag låg på rygg så kom Liten och kröp upp på min mage.
Där låg vi båda och tittade på stjärnorna som började titta fram och diskuterade allt mellan himmel och jord.

Jag minns hur liten jag kände mig under den där stora himlen. Hur himlen tillslut blev alldeles mörk. Hur magiskt det faktiskt kändes.
Och kanske framför allt hur fint det var att få dela det där ögonblicket med dotra! Min älskade lilla kloka människa.

Hon och jag – precis som det skall vara.

Kommentera

