#proudmamaproductions

En av de lugnaste påskhelgerna är snart över.
Donat hemma.. plockat, tvättat.. Liten har varit på playdate .. två stycken faktiskt.
Och sovit en natt hos mormor.
Den kvällen/eftermiddagen skulle jag ha städat tänkte jag … Man kan säga att det inte blev så. Men jag fick några kvalitetstimmar med min fina Fru och hennes karl och hemskt gott kaffe..
Så väldigt värt vill jag lova!

Att åka hem genom stan klockan tolv på natten var dock en ny upplevelse.
Inte en människa, inte en bil mötte jag. Alldeles tyst och stilla. Till och med motorvägen var stilla.

1

Som sagt – vi har mest tagit det lugnt … och både mamman och liten har pysslat. Det är roligare när alla får vara med och leka som dom säger!

Och äntligen, äntligen… Så kan ungen cykla!
Förra sommaren blev det inte så mycket till övande. En hel del jobb och en del resor till staden 20 mil bort.
Och sedan var hon lite för nervös. För att ramla. Balansen var inte helt hundra.

Men idag small det. Nu cyklar hon som bara den. Så himla roligt.
…Och självfallet brister mammahjärtat av kärlek och stolthet.
Och lite nerver då … för man Kan ju ramla .. och allt det där .. Och ja, det är väl det här med att lära sig att leva med hjärtat utanpå kroppen och den biten. Det ligger väldigt mycket i det där minsann!

2

En hemskt mysig promenad blev det i alla fall och jag ser fram emot alla de kommande!
Att hon vill ha mig på cykel – Det är något jag tänker ignorera ett tag till.
Är faktiskt inte riktigt säker på att jag varken vågar .. eller minns hur man gör.
Jag gillar nog bil mest faktiskt.

Imorgon. Måndag. Sista lediga dagen på ett tag. På gott och ont faktiskt.
Då vankas det kalas för liten. Jag skall åka och fika med en vän under tiden.
Sedan är det bara att ladda för ännu en ny vecka. En kort sådan dock.
Och på fredag… då väntar äventyr!
Äntligen!

Så ja … vi ser väl fram emot nästa helg och tackar för några fina lediga dagar nu! Välbehövliga för både liten och stor!

Kommentera

