Sanera mera och – Odjurens boning…

Många sjukor har vi haft upp igenom åren. Alltså dom här vanliga som kommer varje år.
Förkylningar, magsjukor, öroninflammation och annat. Men En har vi aldrig haft och det är Löss!

Fy fan, så vidrigt. Paniken som uppstår. Alltså … små krälande djur som just nu invaderar mitt hem och våra kroppar.
Nej, jag är inte speciellt bekväm med tanken. Alls.

Nu är det mesta sanerat. Hoppas jag.
Sängkläder kokade. Gosedjur i frysen. Och en borste. För att den är så underbar. Hur länge skall grejerna ligga i frysen? Måste googla.

Att vi har ungefär ett par meter hår tillsammans jag och Skrotis gör ju inte att saken känns lättare.
Har kammat, kammat och kammat. Men säker kan man ju inte vara. Står att man skall återbehandla om 9 dagar.
Men tänk om det inte försvinner?
Geez… Nämnde jag att det här känns hemskt olustigt??

Men det är klart … vi har ju fått städat en massa idag. det är ju alltid bra!
Och fritids imorgon? Kan man gå på det om man har löss? Haft?!
Måste  nog ringa dom.

Alltså… löss. Tycker man ser lappar och grejer överallt. Varför har inte fler panik? Varför är det ingen större grej?
Hallå, det är små blodsugande djur vi pratar om här. Kan man få lite medlidande tack?

Okok… Skall nog kamma mig igen. Renbädda sängen. Starta ännu en tvättmaskin. Se om jag kan knöka in något mer i frysen.

Voine Voine … hur skall nu detta gå! ;) 
Tror ni vi överlever krisen?

11026681_417956281684874_236799705_n

...Odjurens boning…Beware…

Kommentera

