En sådan där kalasdag…

Vaknade alldeles för tidigt för att vara lördag … dock var det strålande sol och blå himmel och då tycks det inte lika perverst till trots att klockan knappt hade slagit sju…
Det är konstigt det där … ungen är så trött så hon gråter på morgnarna när hon skall till skolan … men när hon väl får chansen att sova ut .. Nejmendååå passar det ju hemskt fint att vakna i svinottan. What´s up with that, kan jag tänka?

Idag var det i alla fall kalasdag. En av kompisarna från dagis fyllde fem år och gympasalen i skolan var hyrd. 20 ungar.
Lyckan när man lämnade ungen och insåg att man kunde åka hem och lägga sig en timme på soffan … Den var påtaglig vill jag lova! : )

Sockerstinn kom ungen hem. Glad över ett lyckat kalas och massa gott.
Då var det bara att svida om bege sig till nästa kalas.

50-årskalas för bästa Liv. Kvinnan som funnits i mitt liv sedan jag var liten.. Och i Talibanens såklart!
Hon är helt fantastisk den människan! Man känner sig alltid så välkommen och så hemma. Hon fixar allt och man vet att hon ställer upp i alla lägen. Jag är så glad att hon finns i vårat liv!

Talibanen fick i sig ännu mera socker. Oroade mig lite för att hon inte skulle somna innan påsk eller så. Döm av min förvåning när ungen somnade knappt innan jag kom ut ur rummet.. Men det är klart, det tar på med en hel dag med kalas.

Vansinnigt massa god mat, kakor, dricka… Fina tal och lekar. Och självfallet massa människor som man bara träffar i just dom anledningarna.
Himla mysigt!
Kändes lite konstigt men ack, så skönt att vara bland dom första som åkte hem.
Men … det var guld att komma hem.. krypa i mjukisbyxorna igen och få upp den där knullrufstofsen.

Så tack Liv och fam. Karlsson för en superb tillställning!!
Nu blir det sängen för en gammal  tant… SOM jag längtat.

Imorgon är det söndag… Och då minsann… skall det putsas fönster! Och städas! Det mina vänner, ser vi fram emot! : )

pizap.com14275791794471

Kommentera

