Det är torra mackjäflar och illaluktande köttbullar…

Det är inte alltid rosenrött och skimrande. Det är inte guld och gröna skogar.
Det är torra mackjäflar och illaluktande köttbullar. Ibland.

Det är morgonkrig. Nästan varje jäfla morgon. Det är fel kläder och det är helt oförståeligt varför i hela friden man måste ha overall när det snöar kameler ute.

Kamma håret? Varför då? Dom gillar mig i alla fall!
Den där får jag nog skylla mig själv på. För hon har ju faktiskt rätt.

Och det är det där ständiga samvetet.
”Men den får” Och ”Hon får” och du handlar baaaara till dig…. Jo, jag undrar vem som har mest kläder i det här hushållet! Inte är det mamman som går i mysbyxor och trasiga jeans i alla fall. Det är jag alldeles säker på!

Dom där 13.000 frågorna om varför, vem, hur, vad ..
”HAAAALLÅÅÅÅÅ, MAMMAAAAAAA!!”

Och det är lördag morgon… 05.30…

Listan kan göras i det oändliga. Det ÄR såhär det är. Ibland är det förbannat tröttsamt. Ibland önskar man att det bara skulle bli kväll. Att man fick rasa i hop i en liten, liten hög med sin bok och sin kaffekopp. Man är inte mer än människa …

Och när man fått andas en kvart, så går man och kollar till det lilla livet … och möts av det här …
Det är då  blir så vansinnigt tacksam. För att man är så in i bomben priviligerad att ha fått det finaste som finns …

pizap.com14273670133141

Man är tacksam för allt tjat, för äckliga köttbullar. För allt gnäll.

För vad i hela friden skulle jag vara utan henne?

I.N.G.E.N.T.I.N.G

Men några köttbullar ikväll, det kan hon fetglömma! ;)

Kommentera

