Vår, fästingar och fönsterputs … that´s about it…

Vi vet att våren är på väg. Pollen har det varit i några veckor nu. Nys, snörvel och täppta luftvägar. Men fortfarande kan man inte riktigt tro på att det är vår. Det har inte kännts riktigt så. Inte här i alla fall.
Som att den är på gång ja, men inte att den faktiskt är här.

Men i förrgår morse när jag väckte Talibanen fick jag tänka om. Bigtime.
Liten började gnälla direkt över att hon hade ont i ögat när hon vaknade. Jag tänkte väl mest att det var det vanliga morgongnället. Man är trött på morgonen i det här hushållet. Inte mer med det.

Inspekterade ögat och såg att det var rött under ögat. Tänkte att hon hade rivit sig under natten. Att det var koagulerat blod. Så jag torkade försiktigt… men inget hände.
Så insåg jag att jag borde ta på mig glasögonen… Då fick jag en halv hjärtattack.

öga11

En fästing. På inte en så strategisk plats. Och en mamma utan naglar.
Jag försökte så gott jag kunde. Men det gick inte. Det slutade med att vi fick åka hem till mormodern så hon fick plocka bort den.
Ungen all lycklig igen till trots att hon gav katten förbud mot att komma in i hennes rum och sedan förbannade hon hela sommaren. Det är inte hennes grej. Det är för mycket kryp! : )

Medel till katten skall i alla fall införskaffas och som den snälla mamman jag är så skall jag för en gångs skull städa hennes rum idag. Det brukar hon annars vara hemskt bra på själv men just idag skall jag ta ett ryck och putsa fönster, byta sängkläder och skura.
No more fästingar.

Så ja, detta skall jag spendera min förmiddag med.
Vad gör Ni en fredag förmiddag?

Kommentera

