Ett litet inlägg om tjockhet och Gastric by pass…

I ungefär ett år har jag funderat över om vi skall prata om tjockhet. Och Gastric By Pass.
Det är ett ganska känsligt ämne.
Sedan är detta något många har väldigt mycket åsikter om. På gott och ont.

Min plan är att genomgå en Gastric By Pass. Om inte så allt för lång tid. Förhoppningsvis om ett par månader.
Under tiden skall det levas på pulver. Enbart. Misstänker att det kommer bli ganska tufft. Eller ja, jag började för en vecka sedan… och det Är tufft.
För en Gbp är inte bara en quickfix där man inte behöver jobba själv. Det handlar om att kämpa. Ändra livsstil. Få rutiner. Jobba med sig själv.

Så jag tänkte att jag skulle lämna lite av bollen hos Er. Är detta något Ni är intresserade av att läsa om? För just nu tar detta ganska mycket av min tid och tanke… och jag vill ju dela med mig …
Men det vore lite enklare om jag visste om ni hade ett intresse av att följa med på resan?

Kan vi säga som så att ni lämnar en liten kommentar? Det går snabbt..
Pretty please?

Och förhoppningsvis kommer det bli en jäfligt bra resa! ;)

19 thoughts on “Ett litet inlägg om tjockhet och Gastric by pass…

  1. En lagom rund man i sina bästa år sade alltid Karlsson på taket och visst finns det en poäng med det. Trivselvikt kontra vikthets und so vieder. Man ska göra det som känns rätt för en själv utifrån sitt eget perspektiv så blir det nog bäst. Vill du ha oss med på resan så finns vi här och delar den.

    • Joalltså… Karlsson är en söt kille .. men det behöver ju inte betyda att jag vill se ut som honom. Inte nu i alla fall.. Kanske när jag är 80 år och inte orkar röra mig i alla fall. Nu vill jag lixom ha mitt liv tillbaka.. och då är det svårt när man är större än Karlsson..
      Men tack… Du är välkommen! :)

  2. Ååååå ja…..ta med oss på den resan.. är sjukt intresserad och vill veta allt om hur du mår under denna tiden!

  3. Självklart vill jag vara med på din resa! Stötta,lyssna & finnas till när du behöver❤️ Fan så strongt av dig att hoppa på detta tåget! All cred to you!

  4. tjabba Elin ❤️
    Följer med på din resa hejar och vill förstå varför man väljer just detta … You Know why ☺️… All kärlek till dig min vän

  5. Älskade Elin <3 Min första tanke var nej, nej, nej … Men efter att ha läst de här och ditt andra inlägg Vägen till gbp, så inser jag att du tänkt klart, att du gått igenom allt du behöver så jag är mer än gärna med dig på den här resan och jag önskar dig lycka till av hela mitt hjärta. <3 Kram på dig och keep us up to date :D

    • Men fina, rara du! <3 såg ditt pm innan med men har inte hunnit svara.
      Men jag kan säga att jag blev alldeles rörd och varm i hjärtat! Tack underbara du för dom vackra orden . Om du bara visste vad dom betydde! Jag sparar som i en speciell plats i hjärtat!
      Och ja, det är genomtänkt …i åratal faktiskt. Så jo, jag är säker! Och jag är övertygad om att detta är rätt val för mig! :)
      Stor kram till dig och återigen ett stort tack för allt fint du skrev! <3

  6. Jaa jag vill! Bara lite efter med att ha läst här, din blogg trillade nog från mina bokmärken nångång men nu har jag hittat tillbaka! Heja dig!

Kommentera

