Och med raska steg närmar vi oss sommar…

Bild

För ett halvår sedan låg jag här.
Minimalt med kläder men fortfarande anständig. En flaska cola och ett paket ciggaretter.
Som farbror Melker skulle ha sagt: Jag kände livet i mig.

Och även hur mycket jag älskar snö kom jag att tänka på detta när jag stog ute rökte i vårsolen och insåg att känslan var längtan.
Just dom stunderna på den här bryggan var underbara. Varma. klibbiga. Fyllda med dagdrömmar och ulliga moln.

Dessa tankar fick mig att leta igenom lite i bloggarkivet. Spana på fler sommarbilder.
Längta lite till. Drömma sig bort lite.
Herreknut, vad skönt det skall bli att slippa två ton kläder. Nog för att jag kanske inte är typen som går påpälsad … men i alla fall.
Linne och kjol. Tanken är lockande.

wpid-20130625_113924

Gräs under tårna. Att kunna gå barfota. Jag gillar inte skor. Kunde jag skulle jag gått utan skor året om. Men det är som inte så smidigt med det klimatet vi har här i landet.
Och bada – i havet. Finns det något bättre än det? Känslan av att vara viktlös och fri.

collage6

Det är till och med sådär att jag myser när jag hör måsarna skrika. Ge mig ett par månader och jag kommer förbanna dom fräcka jävlarna som bajsar överallt och stjäl ungarnas korv.

Och förmodligen kommer jag gnälla över värmen .. och över saknaden av snö och december. Men först tänker jag längta lite till efter sol och gräs under fötterna.
Det blir bra så.

Snart sommar mina vänner. Snart!

4 thoughts on “Och med raska steg närmar vi oss sommar…

Kommentera

