Talibanen kommer underfund…

”Maaamma…. vad blir det för maaat i dag?
– Pannbiff och Potatis..
– Men jag giiiillar inte det. Det är äääckliiiigt”

Och där blev mamman jättetrött och vansinnigt opedagogisk och hotade med att kroppen skulle sluta fungera om hon inte började äta lite allsidig kost. Pannbiff it is. Vare sig du vill eller inte. Ungjäfel!

Döm av min förvåning när ungen kastar i sig två stycken pannbiffar med tillbehör… äter en stor tallrik jordgubbar och sedan ber om sista pannbiffen jag lagt undan.

Då ramlar man nästan av stolen. Av både glädje och förvåning!
Det är ju ingen hemlighet att vi sliter med maten i det här hushållet. Så är det. Varje gång det äts utan gnäll och pip är fantastiskt!

Försökte säga till henne att: ”tänk vad bra när man smakar igen på saker man tror att man inte gillar. Vad bra det kan bli! Imorgon testar vi något nytt igen!”

Jomenellerhur… nej, mamma. Det är onödigt. Jag vill äta Pannbiff.
Jaha…jaja … vi får väl se vem som vinner den fighten.
Tänkte någon form av strimlad kyckling och någon sås … vilket är det svåraste och ris.
Well… vi testar oss fram helt enkelt!

I övrigt utvecklas hon i rasande takt – framför allt det verbala. Jag slås gång på gång över hur hon faktiskt kan uttrycka sig. Hon imponerar ständigt!

Sedan har hon även kommit underfund med att Gud är störst… och tillsammans med tomten och tandfeen skapade han världen!
Det funkar för mig … och jag önskar att hon kunde få leva i den tron länge till. Dom växer upp så alldeles för fort nu våra små!

Du gör mig stolt älskade unge – så glad att just jag fick vara din mamma!

image

 

Kommentera

