Sjukhusbesök och ständig penisavund…

image

Har varit vaken uppe sedan klockan sex. Mer eller mindre vaken sedan klockan 4 imorse.
Jag ligger på NÄL i Trollhättan och jag väntar på att få åka hem.

Har varit inne för att få ut en spiral som låg på tvären och börjat växa fast.
Har haft blödarsjuka ett halvår i sträck nu och man kan säga att min kropp är lite trött på det. Jättetrött!

Är det inte fantastiskt att vara kvinna så säg!

image

Operationen gick som den skulle. Mer eller mindre i alla fall. Lite intuberad men var helt ok när jag vaknade om man bortser från ont. Men så antar jag att det skall vara. Fortfarande ont förvisso men ja, det tar väl någon dag innan det ger med sig.

Och ja, det här med att sova på sjukhus? Inte min grej.
Trodde jag kunde prata mig ur det igår men när jag insåg att jag inte ens orkade bråka insåg jag att jag än mindre var kapabel att köra bil hem. Inte ville dom ta bort slangen i armen heller så jag satte mig snällt och virkade och tittade på tv.

image

Samtalade lite med en äldre herre om allt från allergier till antikrundan och det var guld värt. Fick lite annat att tänka på. Hemskt tacksamt sådant!
Grämer mig lite att jag inte vågade gå in och säga Hejdå innan jag åkte men jag tror han märkte att jag uppskattade sällskapet …

Och när väl alla gått och lagt sig och jag fått sista medicinen väntade en kär vän på mig…
Han som varit med sedan dagen jag föddes. Älskade gamle vän!

image

Nu är jag på väg hem. Som en slagen hjälte. Pausar utanför Uddevalla. Dricker lite kaffe. Längtar efter liten.

Men tack för den här gången NÄL, vi ses nästa vecka – men då i ett helt annat ärende… som är hemskt mycket mer spännande!
Mer om det framöver.

Nu styr vi skutan hemåt!

image

2 thoughts on “Sjukhusbesök och ständig penisavund…

Kommentera

