Lördagsmorgon och tvåbarnsmamma…

Lördagsmorgon och för en stund till är jag tvåbarnsmamma.
Blev väckt till dukat frukostbord. Mackan var färdig och jag behövde bara slänga på kaffe. Det kallar jag lyx!

image

Länge sov dom oxå dom små liven. Trodde jag aldrig eftersom dom faktiskt somnade i något sånär ok tid igår.
Men det är klart… lite fniss och bus var det allt. Som det skall vara när man är sex och ett halvt år och hela kroppen är full med energi.

image

Nu har dom försvunnit med Ipaden och jag funderar starkt på att ta tag i hemmet som blivit massivt försummat under några veckor då kroppen inte alls velat vara med. Men det är klart.
Det är skidor på tv, kaffet är varmt och soffan lockande. Vi får väl se helt enkelt!

Giv mig kraft och styrka!

Färga håret borde jag nog med. Personalfest ikväll. Fick order om att mina mysbyxor inte var ok. Förstår inte varför. Jag trivs i dom.
Sedan är jag kanske ingen sucker för personalfester heller. Tycker det räcker att jobba. Men ja,  jag är väl tråkig antar jag.
Bara att put on a happy face. Smile. Så går nog tiden  fort!

Hemmet var det va? Och musik.
Vad lyssnar man på när man städar? Vad lyssnar Ni på?

Kommentera

