Vem fan uppfann fredagstacosen och historien om skattekortet…

Fredag morgon. Klockan har passerat 07.30.
Var det inte nyss måndag?
Jag har precis satt liten på skolbussen och inväntar ett morgonsamtal. Det vanliga. Det som gör min morgon lite ljusare.
Jag dricker mitt kaffe i djupa klunkar utan att bränna mig på tungan. Det har nämligen redan hunnit kallna. Alldeles för mycket.

Diskmaskinen väsnas sådär lagom mysigt och det känns skönt att veta att den är klar när man kommer hem. En mindre sak att tänka på den här dagen.

Fredag. Fredagsmys. Tacos, rödtjut och gud, vet vad.
Nej, det blir det inte här. Kanske tacos förvisso. Till liten. Jag strejkar. Har tacos upp i halsen. Tycker inte det är alls mysigt. Mest skittråkigt faktiskt.
Vem bestämde egentligen att tacos är det ultimata fredagsmyset? Måste varit en fantasilös jäfel.
Men det är klart.. Han kanske oxå hade barn som älskade det. Som inte orkade bråka mer om mat … Som kände att just tacos var det easy way out.

”Då äter i alla fall ungarna och vi kan snart landa i soffan och fredagen är snart över. En film och lite rödtjut när vi kastat ungarna i säng”

Så Kan han som uppfann fredagstacosmyset ha tänkt.
Men det är klart… vad vet jag? Jag sitter ju mest här och hittar på!

Har startat bilen så den är lagom varm när jag skall kasta mig iväg om en liten stund.
Dagen kommer bli hektiskt och jag känner mig lite småstressad.
Ett par timmars möte på jobbet på morgonen. Sedan skattekontoret. Vem fan hade tänkt på att man behövde ett nytt skattekort i Januari. Inte jag inte.
För alla andra går det pr. automatik. Inte för mig som jobbar över gränsen.
Det som stör mig mest är att jag Borde ha tänkt på det. Men jag glömde. Så väldigt. Kollade inte upp tillräckligt noga.
Det resulterar i att dom drar 50% skatt. Det kan tyckas jävligt onödigt!
Men det är klart. Jag får ju tillbaka dom. Nästa år. På semesterpengarna.
Så.jäfla.tröttsamt!

Oh well… Det är bara att fixa.
Så skall det hämtas barn. Lämnas lite saker som liten har sålt. Sjungas i kör. Handla fredagsmyyZ!.
Men sedan… Då tar vi helg.
Vi gömmer väckarklockor och laddar för en lördagförmiddag i pyjamas.
s.o.m jag längtar!

Planer i helgen? Inte ett dugg. Det blir bra såhär!
Jag skall njuta av att göra ingenting alls tacksåmycket!

Nu – Mot jobb!

Ha en skön helg mina vänner (som gillar helg och inte jobbar!) :)

images

Kommentera

