So … I got old again…

Hade inte hunnit att tänka så mycket på det där med årsdagen i år. Man kan väl helt enkelt säga att det är några år sedan man tog det på allvar. Det är inte riktigt lika underhållande att bli äldre nu som det var förr.

Men lik väl – äldre, det blir man. Every year!

Firandet?
Började med en kaffe på Subway innan jobbet. Det bästa kaffet utan tvekan. Ren lycka i pappersmugg! Finns inget godare kaffe i den här stan. Så är det bara!

Mot jobb. Göra sina timmar. Hämta LillSkrot på fritids och sedan hem igenom en magisk vinterskog.
Faktiskt… Så såg den magisk ut igår. Till  trots min numera välutvecklade motvilja mot skog.

skogen

 

Handla sig lite. Utan att  glömma massa saker. Bara det var ju värt ett eget firande faktiskt. Det är nämligen allt för ofta man kommer hem med bara hälften av det man hade tänkt sig!

I vanlig ordning var det ganska sent när vi kom hem. Så det lagades mat. Tacosköttfärs till liten och skinksnitzel till mamman … klyftpotatis till oss båda. Festmåltid!
Paket och sång fick jag minsann av liten med. Min älskade lilla människa!

”Mamma. Ibland får jag ont i hjärtat så jag tror det skall ramla bort för att jag älskar dig så mycket. Det gör ont hela vägen ner i rumpan” 

liten

 

Sedan var det gos. Och saga. Och godnatt. Men det var fint minsann. Bara den där mysiga middagsstunden var värd allt  guld i småland.. eller ja, det där blev ju fel. Men ni fattar hur jag menar!

Det behöver inte vara mer för att det skall bli perfekt. Det handlar inte om pompa och ståt. En lugn och fin middag betyder så vansinnigt mycket mer!

Idag var det middag och paket hos morderen. Himla trevligt det med för all del. Firad i dagarna två! Det sker minsann inte ofta!
Men nu är det bra för i år …

Och imorgon är det fredag … Vad tycker vi om det? : )

Kommentera

