Herr Gustavsson och fiskrokodilen…

oss

 

Och man undrar varför ungen blir som hon blir.
Kanske inte så märkligt när allt kommer omkring i alla fall.
Tycker minsann vi är ganska söta dessutom .. Och jag Borde nog ha en liknande tavla hemma!

I övrigt så går dagarna .. stundom sakta, stundom alldeles för fort.
Den här kvällen som faktiskt gått i effektivitetens tecken har gått alldeles för fort. Men det är väl alltid så när man väl får tummen ur.
Dock kommer det kännas skönt att alldeles snart få krypa ner i en renbäddad säng, nyduschad och turbosova tills klockan ringer igen… alldeles för tidigt!

Om ni undrar om vi fick bakat i söndags … eller om det som vanligt bara var snack så kommer svaret här:

bröd

Nu äter ju jag som sagt inte muffins dårå men LillSkrot blev nöjd och jag blev hemskt nöjd med bröden .. som i sin tur inte LillSkrot äter. Men ja, det är klart… vill hon äta sin skogaholmslimpa så får hon det. Jag är själaglad varje gång jag får i ungen frukost utan krig. Så det säger jag inget om.
Men hembakat – det är helt klart det allra bästa!

Bil har det förresten oxå blivit. Tänkte ni skulle få se skönheten imorgon när jag tagit ett kort på han.
Ja, det är en han. Och han heter Gustavsson. Herr Gustavsson.
Det är förövrigt hans fel varje gång något går fel här hemma. Har varit så ett par tre år ungefär. Ingen aning om vart ungen fick det ifrån. Men underhållande är det allt.
Sedan så har ju Fiskrokodilen tillkommit oxå. Han bor i det där lilla hålet i tvättfatet i badrummet.
Frida Hansson får vi inte heller glömma. Frida Hansson är egentligen ett spöke med knäckt nacke på LillSkrots skola … men hon huserar även här. I alla fall när Liten behöver något att skylla på!

Herregud… Och jag som brukar känna mig ensam här hemma ibland. Vart fick jag det ifrån? Är ju tydligen en hel flock här! : )

I sängen vill jag dock inte ha dom och just dit tänker jag bege mig nu. Alldeles ensam.
Utan varken krokodiler eller spöken!
Någon som kliade en på ryggen vore förstås fint. Eller sjöng en vaggvisa.
Men jag antar att själv är bäste dräng så jag får väl fixa det helt enkelt!

Imorgon blir det en ny dag på jobbet … Och jag ser fram imot det!

Godnatt folket!
Jag gillar att ni hänger Er … bara så att ni vet ; )

Kommentera

