Avskuren från omvärlden…

image

Jag åkte hem från jobbet igår. Samåkte då oxå skall tilläggas.
När vi var över halvvägs insåg jag att telefonen låg kvar på jobbet.
Den paniken i några sekunder.

Nu hör ju till saken att jag gör Allt via min telefon. Eller ja, mycket i alla fall.
Inte nog med att man inte kan ringa eller har larm via telefonen… men jag kör ju även internet via mobilen.

En hel kväll i skogen utan varken telefon eller internet. Kändes lite som att man var tillbaka på 1800-talet igen.
Vad skall man göra nu? Hur gjorde man innan? Herregud, måste jag engagera mig i något?

Men vet ni … hemskt konstigt. Efter ett par minuters panik så sänktes lugnet över mig.
Det var faktiskt den skönaste kvällen på länge.
Jag gick här och pysslade och pillade. Drack mitt kaffe. Kollade på Hollywoodfruarna.
Ja, ni vet.. Bara tog det lugnt.
Man kände inte den där ”pressen” att vara tillgänglig. Man var inte tvungen att ständigt kolla om det hade skett något.
Jag vet inte, men jag tror onekligen att det är behövligt med en sådan där kväll då och då. Utan tvekan.

Sedan är det klart att jag helst själv vill bestämma när jag kopplar upp och ner mig. Så är det ju självfallet.
Och framför allt – Sker det något är det inte så jävla bra att vara i skogen utan möjlighet att ringa. Så är det ju!

Men nej … Mer interfritt tror jag nog vi skall köra lite på här hemma!

Snart dags att gå ner och starta bilen. Se till att få den lite varm och få isen att smälta.
Det snöar faktiskt här. Och det är så hemskt vackert ute!

Och det här inlägget … Ja, det får ju ni läsa ikväll – när jag förhoppningsvis fått hem telefon och kan koppla upp mig igen ;)

2 thoughts on “Avskuren från omvärlden…

  1. Hej.Jag har nu under några dagar läst ikapp på din blogg.Måste bara säga att jag tycker du gör det kanonbra.Själv är jag sjukpensionär och det går ju inte alls att jämföra med att vara ensamstående förälder men kan ibland känna igen mig lite med det här att det för det mesta fattas pengar.Hoppas du inte tar illa upp men jag hittade nåt som heter Matsmart.se på nätet där man kan handla torrvaror för ett bra pris.Jag har nu testat för första gången och är jättenöjd.Du kanske visste om det förut men annars är det ett litet tips bara.Ha det så jättebra och jag väntar nyfiket på nästa inlägg :)

    • Hej Micke!
      Tack så hemskt mycket för dina ord! Det värmer skall du veta! alltid kul att se lite respons från Er som hänger här inne.
      Det är ju ni som är mitt bränsle! :)
      Skall kolla upp ”matsmart” … Alla tips taget tacksamt imot. Självfallet!! ;)
      Ha en fin torsdag!

Kommentera

