Önskeinlägg – Den där Kletfobin

Cecilia bland annat har önskat ett inlägg om min kletfobi… det har tagit ett tag innan jag orkade skriva det, men here we go!

Och ja, Ni är hemskt välkomna att önska inlägg. Det är roligare så! : )

Jag vet inte hur det började. Jag vet bara att jag aldrig har gillat klet.
Koncistensen. Lukten. Känslan bara just färgen kan framkalla.

Det sträcker sig från tandkräm till duschtvål, till sås och ptja …slemmiga saker..

Solkräm ..eller krämer överlag. Det är svårt. Jättesvårt. Jag försöker ibland. Just för att jag vet att min hud behöver det. Men jag kan ärligt säga att jag ulkar. Det är på något vis bara … slemmigt. Även fast vissa grejer visst kan lukta gott.

Kan väl ärligt erkänna att när jag brände sönder ansiktet och bröstet i somras (like every year) så krävdes det tre öl och en fru innan hon fick lov att smörja mitt ansikte. Tror jag  var ganska nära döden just då.
Breathe in, breathe out. Helt galet när man ser det såhär i skrift. Jag inser ju det.

Sedan är det ju färgen… som till exempel på shampoo, tvål …
Genomskinlig går bra. Bäst faktiskt. Men den får inte vara sådär vit/gul .. då går det inte. Då är det ulkning direkt.

Och gud förbjude … bland det allra värsta är om det finns rester runt öppningen på tuberna. Alltså, rester av tvål, shampoo, tandkräm… då får man antingen slänga eller hitta någon annan som kan ta bort det.
(och medan jag skriver det här åker det berg o dalbana i hela jävla magen. Tror kanske jag behöver kräkas lite!)

Så kommer vi till mat …
Jag var nog runt 19-20 när jag lärde mig att äta sås.
Kan väl inte påstå att jag är så förtjust i det nu heller men självfallet kan det vara gott till viss mat. Ibland.
Dock vill jag inte att den skall hällas över maten. Jag vill ha den bredvid så att jag kan doppa maten. Bestämma själv ni vet.
Som med kött – såsen skall ligga bredvid!
Köttfärsås – såsen skall ligga bredvid! Inte gegga!
Potatisgratängen skall inte vara för rinnig… hellre lite torrare.
Men ja, jag kan äta grytor… Även fast jag ofta silar av en del av såsen.

Vaniljsås, grädde och sådana saker går inte alls. Men det är klart, det skall man väl mest vara tacksam för antar jag!

Får man slemmiga bitar av kött, tomat eller annat i munnen… då är den måltiden körd…

Och ja, jag har väl även problem med att skära kött/kyckling/lever innan det är tillagat. Tycker det är dallrigt och slemmigt… men ja, jag gör det. Självfallet.
Ok, kanske inte kyckling i lergryta dårå men…Jag antar att ni alla har sett det videoklippet? Annars hittar ni det i den kategorin som heter just videoblogg ; )

Jaha … nu har jag öppnat upp en av mina största fobier för Er…
Känns helt ok faktiskt. Även fast jag kanske skäms lite. Eller kanske ganska mycket.
Men det Är verkligen ett problem. Det är skitjobbigt. Önskar att jag hade sluppit. Jag vet att många tycker att det är hemskt skoj. Speciellt att driva med.
Som att dra fram handcreme, eller lipsyl … För ja … min mage vänder sig. Stenhårt.

Och jo, jag hade kanske oxå tyckt att det var lite skoj. Skall inte säga annat. Det är ju alltid kul att driva med folk.
Men det är som med allt annat. Det finns gränser.

Så atte ja … eran tur … ;) Fobier? Saker som får Er att må dåligt?

image

5 thoughts on “Önskeinlägg – Den där Kletfobin

  1. Jag har alldeles för konstiga saker för mig för att våga räkna upp dom :P Är ett mysterium att jag hittat någon som står ut med mig :)
    Är så nyfiken på inlägget du videobloggat men det blir bara error på sidan när jag försöker leta fram det :(

    • Haha!! Äsch då!! Fram med det! Kan jag, så kan du!! Och jag lovar.. Jag har hemskt mycket mer i bagaget! :D
      Men … hittat någon som står ut med dig? Alltså.. är jag helt förvirrad eller var inte du ensam? Är det något nytt? ;) I sådana fall – jättegrattis! ;)

      Här är förresten inlägget om kyckligen.. HUA!! (video)
      Bloggen beter sig sjukt märkligt om dagen så jag vet inte om det kommer funka eller inte.. jag kan nämligen endast uppdatera via mobilen..ibland…

      Skall försöka få fason på det!
      Ha nu en riktigt fin kväll och låt mig få höra om dina fobier ;)

  2. Hey underbara du. Längesen?! Usch jag hade riktigt tappat sugen på blogg och allt vad det heter, fullbokad på annat håll (och lite till!)

    Otroligt tacksam för att du ”kommer ihåg mig”. Guuuud, vad lillskrot blivit stor! Ser att hon fått glasögon? Vår Neo också ju!

    Hoppas allt är bra med er? stora kramar //L

    • Hey! :)
      Klart jag minns dig. Herregud, jag har ju följt dig sedan.. tidernas begynnelse. Eller ja, sedan Lillskrot föddes och det var ju ungefär då ;)
      Hon blir ju 7 i sommar.
      Och jo, glasögon fick hon .. insåg att hon faktiskt knappt såg alls… -4.75 på det ena ögat och minus 4.25 på det andra ögat och brytningsfel på det .. Så det kom som en chock. Men hon älskar tack o lov sina glasögon så det har inte blivit problem alls som jag trodde i början ;)
      Och dina har med blivit stora!! Och fortfarande så hiimla söta!! ;)
      Ninni är ju dessutom en ren kopia av dig ;)

      Annars är allt bra .. vi bor ju i skogen sedan 2.5 år tillbaka och ja .. livet går sin gilla gång ;)
      Kul att du kommit igång med bloggandet igen!!
      Stora kramar! //E

  3. Ping: Hilfe! Ur mitt synfält nu! | Svart nonsens och prunkande rappakalja

Kommentera

