Till dom av Er jag har lämnat bakom mig … av olika anledningar.

Idag har jag svurit. Som den inte alls fina flickan jag är. Jag har inte varit varken speciellt glad eller trevlig.
Av olika anledningar.
Vi skulle kunna säga att männskligheten ger mig extremt högt blodtryck ibland. Ibland blir det Tilt i hela systemet.

Fast just ja, sådär kan man egentligen inte skriva. För det finns ju folk till förbannelse som tar åt sig av allt.
Det är konstigt det där … Hur mycket av det som jag skriver i bloggen kan appliceras på just Den eller Den människan.
Det sker – alldeles – för ofta att frågan kommer: ”Menade du mig nu?” med lite småpanik i blicken.

Det finns en anledning till att jag sällan skriver ut hela namn i bloggen. Det är av respekt för människorna det gäller.
Eller ptja, för all del – ibland är det i och för sig för att inte vara elak oxå.

Sedan kan vi oxå klargöra en annan grej när vi är inne på ämnet: Vad som skrivs i bloggen.
Det Ni vet är en bråkdel. Det Ni vet är fragment. (och ja, jag skulle önska jag kunde dela mer med Er! Det kommer.)
Skriver jag en sak så kan ni tyvärr inte gissa er till resterande delar av storyn. Eller jo, det är väl klart som fasen att ni kan försöka med! Tanken är ju fri!
Men det blir då oxå just gissningar. Kvalificerade eller inte, det har jag ingen aning om! Men det är ingenting som säger att just Eran gissning är sanning. Inte ens i närheten.
Och i 99% av fallet så har ni fel. Så väldigt, väldigt Fel!

Och n.e.j – Allt handlar inte om dig… eller dig.. eller Dig.

… Breathe in … Breathe out … Breathe in … Breathe out ….

 

Och självfallet är detta inlägg riktat till en viss typ av läsare. Den typ av läsare som jag lämnat bakom mig. Innan jag sprängde bron och gick min väg.
Ni är välkomna att läsa här. Så hjärtligt välkomna! Bloggen är trots allt inte lösenordsskyddad.
Men skall ni spekulera så gör det tyst.
Mår ni dåligt av det? Inte mitt problem. Ni vet förmodligen att ni inte borde vara här oavsett. Avslutade kapitel borde få vara just det – avslutade!

Förrutom just det här inlägget är det sällan jag nämner Er. Ni har som sagt Varit. Det som var Vi då är inget Vi längre. Och det fanns förmodligen en hemskt bra anledning till det!

Sååå ….Jag kom helt av mig ..
Tror helt enkelt att vi tar det imorgon. Nu fick jag lättat lite på trycket.
Blåst rent lite. Det behövdes.
Sedan är det klart … vissa förstår och andra inte. Mer än så kan man inte begära!

I am off to bed. Tror kanske att jag behöver det!

//Eders egna BitterFitta!

 

4 thoughts on “Till dom av Er jag har lämnat bakom mig … av olika anledningar.

    • Hej Sarah.
      God fortsättning till dig med.
      Vad är det du inte förstår?
      Inlägget riktar sig till människor i min omgivning som läser min blogg. Som Antar att allt ständigt handlar om just Dom.
      Så är ju sällan fallet – och det är ganska tröttsamt!
      Just i detta fall skrev jag väl egentligen inte så mycket i gåtor utan riktade mig i allmänhet till folk jag lämnat bakom mig. Man gör ju det i livet. Går vidare menar jag. Du vet säkert vad jag menar! : )
      Är det något du undrar får du hemskt gärna fråga!

      Av olika anledningar kan jag dock inte skriva om – allt – på bloggen. Men jag svarar så gott jag kan. Jag lovar!

      //Hondjuret

Kommentera

