And we are moving on …

julen2014

 

Nu är julen över för den här gången.
Tack alla inblandade. Den var fin som vanligt.
Och vi båda är hemskt tacksamma för alla våra fina presenter. Ingen nämnd, ingen glömd.
Men det är hemskt skönt med en ny kaffebryggare som håller på värmen… och att kaffet faktiskt smakar mest kaffe och inte .. annat!

I vanlig ordning firade vi jul hos morderen. Med norsk julmat – såsom ribbe, julepölse, medisterkaker och annat smått och gott. Det där med skinka på julafton är jag väl tacksam att jag slipper om jag skall vara ärlig.
Och Lillskrot.. Ptja .. hon äter ju varken skinka eller ribbe så för henne kvittar det nog ..egentligen. Fick i henne lite medisterkake och det är vi tacksamma för.
Min lilla skrotunge!

Självfallet fick vi oxå med oss:

…Tre nötter till Askepott…

 
Ingen jul utan denna filmen. Det är helt otänkbart!
Och när det skall kikas på film så ser det oftast ut såhär … Mamma i sidoläge.. Taliban uppepå … För ultimat mysfaktor.

julekos
Men nu är det tillbaka till vardag igen.
Eller ja .. kanske inte riktigt. Det är ju för all del fortfarande ledigt. Men nu kan man släppa lite av pressen.
Och bara njuta av den där julefriden man letade så infernaliskt efter innan julafton.
Nu blir det lugnt ett par dagar till innan vi ger oss av på nya äventyr neråt i landet.

Och ett av dom där säkra tecknen på att allt är som vanligt är det här … Fråga inte hur många maskiner det är .. och den har ökat med två maskiner sedan kortet togs.
Suck!
Jag har verkligen ingeting imot att  tvätta. Alls. Det sköter sig ju självt.. Men det där vikandet. Det kan vara bland det tråkigaste jag vet.
Nästan lika illa som att skura golv faktiskt.
Oh well .. alldeles strax och allt det där .. .
Snart ….
rentvätten

”Gör inte idag, det du kan skjuta upp till imorgon”

Nej… jag väntar nog lite. Slänger mig i soffan och läser en kvart innan det får bli sängen.
Det är sent för gamla tanter nu!

Jag hoppas ni andra har haft en fin jul! 

 

Kommentera

