Roadkill 23.46

Känslan när huset tystnar.
Liten sover sedan länge, tv’n är avstängd och tvättmaskinen snurrade precis sina sista varv.

När man då får vrängt av sig kläderna och gjort ett kanske inte allt för graciöst svanhopp och landat på mage i sängen… den känslan är underbar!

Efter några nätter med väldigt mycket för lite sömn igen resulterade det i att jag powernapade lite framför datorn innan när liten hade somnat.
Eller ja, det blev nog nästan en timme .. trots ihärdiga försök att vakna. Men icke!

Dock fick jag gjort det jag skulle efteråt och min personliga almanacka är uppdaterad med julfester, körövningar,  kyrkokonserter och ett icke efterlängtat gyn-besök.
(Vem vill kolla cellförändringar mitt i jullovet??)

På dörren hänger ”kom i håg” lappar om klänning till julavslutning på skolan imorgon.

Allt måste skrivas upp annars glöms det bort!

Sist men inte minst fick jag gjort slut på dom sista pengarna nu ikväll – så Sorry vänner och familj – skrotungen är den som får paket i år.  Ni andra för nöja Er med kramar och julgodis typ!

Hon kommer självfallet få fler paket – men denna vet jag att hon kommer älska! Lots! Och jag längtar som en unge jag med kan erkännas. Det kommer bli magiskt att få dela det med henne!

image

Nu skall det sovas… Imorgon väntar jobb igen. Och skolavslutning!

* Note to self – kamma håret och ta på byxor utan hål i så Talibanen slipper att skämmas! ;)

Nacht!

Kommentera

