Bloggjulkalendern 9:e december

Le wörk

Lucka 9: En bild från din arbetsplats.

Jag är den där du hatar att prata med. Jag är hon du slänger på luren i örat på. Är du riktigt, jäfla rolig så skyller du värlssvälten och kaoset i politiken på mig.
Ibland försöker du stöta på mig. Dock är jag inte riktigt säker på vad jag föredrar.
Ibland har någon närstående dött … eller så är du på väg till ett sjukhusbesök.
Men – tänk lite.. Hur skall jag kunna veta? Jag ringer inte för att jävlas med dig. Jag ringer inte för att förstöra din dag.

Jag ringer till dig för att du har köpt en viss produkt. Jag följer upp ditt köp vid att erbjuda dig andra prdukter i samma anda. Alltså, något du har visat intresse för.
Jag ringer dig inte random. Sedan kanske du vill ta det beslutet själv. Att du vill kolla runt på nätet eller läsa broschyren.
Jag ger dig bara ännu en valmöjlighet.

Precis som att du går till ditt jobb så går jag till mitt jobb.
Jag ringer inte dig för att jag tycker det är så jäfla roligt att försöka övertala dig att köpa något … Hör jag att du inte är intresserad kommer jag att lägga på.
Mitt intresse ligger i en nöjd kund. Ingenting annat.

Och tänk på att jag bara gör mitt jobb. Precis som du går till ditt jobb för att tjäna pengar så går jag till mitt jobb för att tjäna pengar. För att få min lilla familj att överleva.

Låt oss säga att hade haft ett jobb där folk skällde på dig 50 av 100 samtal. Hur hade du kännt när du gått hem?
Jag kan ärligt erkänna att jag är ganska urlakad ibland. Även fast man självfallet skall lämna jobbet på jobbet och allt det där!

Nu har det sig så att det finns mycket  hyggliga människor med. Som gör det hela så värt det. Som tackar, som pratar, som berättar livshistoria – som man hör ler.
Då känns det fint och det väger upp.

Jag gillar faktiskt mitt jobb – trots att många av Er hatar när jag ringer! Jag köper det!

Men kan vi inte tänka på att ett ”Nej, tack” är så jävla lätt att säga. Så lägger vi på. Det blir så mycket trevligare för oss båda och vi slipper slösa både onödig energi och pengar.
Deal?

Och så avslutar vi med att säga – Då önskar jag dig en riktigt god jul – vare sig du hade köpt något eller inte! : )
Det kallas Hyfs!

Kommentera

