Bloggjulkalendern 8:e december.

10637752_336897156457454_243746431_n

Lucka 8: En bild från i år som bäst beskriver din vardag.

När man bor sådär centralt som en annan gör så blir det en hel del körande.
(hur jag överlevde på den här gudsförgätna platsen i ett och ett halvt år utan körkort har jag verkligen ingen aning om. Men all cred till mig!)

Det är 1.5 mil till närmaste affär. Det är 2.5 mil till stan. Skrothögens skola ligger i en skog 2.5 mil bort – och inte i närheten av stan skall då tilläggas. Eller jobbet för den delen.
Till jobbet är det runt 3 mil.

Så ja … i runda slängar kör jag mellan 7 och 10 mil om dagen. Därav allt bröte i bilen. Kaffe, energidrick, subway you name it. Bilen är numera mitt andra hem – och beskriver nog just nu bäst min vardag.
Det är ett jävla körande. Överallt. Jämt!

Nej, det är inte lika skoj att köra längre – men herregud, vilken frihet det är måste jag säga!

Så tack till mig själv. Det var förnuftigt av mig att skaffa det där kortet!

 

Kommentera

