Oväntat men inte ovälkommet …

10833750_380643678749468_1518058748_n

 

 

Telefonen ringde imorse. Som den numera brukar göra på morgonen. Den bästa starten på dagen.
Den rösten i kombination med en kopp kaffe … och sedan är det på något vis bäddat för en bra morgon.
Det är konstigt det där … med saker som är rakt framför näsan på en. I åratal. Och man ser det inte. Eller så kanske man inte riktigt ville.. kunde.
Men en dag – mitt i en låtjäfel – så inser man att man varit helt blind. Så väldigt länge. Och så förstår man att: Men herregud, det var ju så här det skulle vara.
Och saker klarnar upp.

Det sista halvåret speciellt har varit omtumlande. Mycket vatten har runnit under broarna och stormarna har börjat stillna. Just nu är det väl egentligen bara en storm kvar – och jag sätter min lit till systemet  att det kommer utveckla sig till det bästa för alla berörda.
Solen skiner lite mer och den där framtiden känns lite mer uppnåelig. Den känns hoppfull.
Livet är inte slut för att man passerat 30 och känner sig skitgammal och trött most of the time. Det finns tid helt enkelt. Jag kommer nå mina drömmar.

Och det finns så mycket jag vill göra! Så hemskt mycket saker!

Frågan som ställts senaste tiden är väl – vågar jag blanda in någon i den framtidsplanen? Denna speciella hen.

Tiden får utvisa. Men som så mycket annat senaste halvåret så känns det annorlunda nu. På så många plan i livet.Lugnt, fint och tryggt.
Och denna hen skulle jag nog hemskt gärna vilja bygga ett litet sagoslott med.
Som imorse när jag såg snön som föll utanför fönstret … Jag hade velat dela det med hen. För hen gillar oxå snö. Bara en sådan sak. Kan det bli fel då? *ler lite*

Ja, inte vet jag .. men det är fint minsann. Hemskt oväntat, men inte ovälkommet. Och tiden som alltid, får utvisa – Jag vet ju ingenting alls. Och det blir sällan som jag har tänkt mig. Det vet vi ju redan!

Men ett litet sagoslott kan jag väl få bygga åtminstone?

 

 

 

2 thoughts on “Oväntat men inte ovälkommet …

  1. Jag hoppas du får ditt sagoslott, själv hoppas jag på samma sak :) Men jäklar vad läskigt det är att behöva förlita sig på någon annan när man är så van vid att klara sig själv.

    • Ja, det är det verkligen. Kan själv och allt det där. Alla rutiner. Att behöva börja kompromissa … bara en sådan sak ;) det var länge sedan!
      Och jag hoppas att du med får ditt sagoslott! Ha en riktigt fin helg!

Kommentera

