Och hur i hela friden tänkte dom där?

Julkalender hör barndomen till. Och kanske oss lite äldre med förstås. Jag är ju inte den som är den. JulHitler som jag är.
Men alltså … Svt … Hur tänker dom?
HUR tänker dom när dom producerar en julkalender utan både snö och tomtar?

Jag har inte tittat. Tänker inte titta. Jag är vrång och vägrar. Liten tittar inte heller. Och nej, det är inte för att Jag har sagt åt henne. Det är helt och hållet för att hon inte vill själv.
Hon tycker inte heller det känns som ”jul”.

Planen var att i deras skola så skulle dom titta gemensamt med klass 1 varje morgon. En himla fin tanke förövrigt, kan jag tycka.
Men det var samma sak där. Ingen ville se den. Rättelse: Majoriteten ville inte se den. Så dom har tagit en äldre variant berättade liten igår. Senil som jag är minns jag just nu inte vilken.
Däremot så förstår jag dom.

Det känns inte som Jul med pirater på en söderhavsö – eller vart fasen dom nu är. Det funkar inte så.
Nej!

Hemma har vi dragit en gammal julkalender. ”Skomakergata”.
Den kom när jag var liten och är nog ännu äldre till och med. Supermysigt. Mycket jul. Massa jul. Precis som det skall vara i december.
Skapa förväntningar. Räkna ner. JulMagin.

Svt – återjäflaigen – jag förstår inte!

Det var bättre förr! 
julekalender

 

Annat var det när en annan var liten. Då var det på riktigt. Nu skall det hittas på så mycket dumt.
Kalla mig gammalmodig – men jag tycker det är dumheter!
Varför ändra på ett vinnande koncept?

 

Fail av Er Svt!

6 thoughts on “Och hur i hela friden tänkte dom där?

  1. Har inte heller tittat på julkalendern i år. Är rädd för att den inte ger någon julkänsla. Det ska vara snö, kallt, tomtar och troll och mystik. Inte sol och sandstränder…
    Kram Kim :-)

    • Precis så! Jag förstår inte tankegången kring att ens skapa en sådan kalender? Kanske det är mig det är knas med men …
      – Det var bättre förr! ;)
      Kram

Kommentera

