Tourettes Light och crybaby i kyrkan …

Alltså … det här är onekligen en ny upplevelse. Och lite konstig.
Kanske lite smått obekväm men det är ju mest för att man är ju inte direkt van vid att … vara i möblerade rum på detta viset. Och en kyrka var ju ganska många är sedan.  Och sällan frivilligt.
Även fast jag till trots för bristande tro gillar atmosfären och känslan som finns i kyrkan.

Men ja, jag är sjukt rädd för att svära. Ungefär så rädd att jag svär bara för att jag blir så inne i att inte svära … tourettes Light misstänker jag!

Och sedärja … 10 minuter senare rinner tårarna …
Herregud, så fina dom är. Och det går inte komma ifrån att det Ä
r en speciell känsla här. Så är det bara!

Sedan är jag nog hemskt blödig med. Det kan vara så.
Min älskade lilla skruttunge … hon är så vansinnigt fantastisk.
Det är dom alla för den delen.

Egentligen får man inte stanna och lyssna men tack vare att det var första gången för oss så fick jag det idag.

Till trots att detta normalt inte är vad jag gör på fredageftermiddagar så kändes det … mysigt?
Jag lovar … känns nog lika konstigt för Er att läsa som för mig att skriva!

Måste nog väga upp för detta ikväll känner jag. Min image sabbas lite…vet inte riktigt hur jag skall göra … koka katten och vända upp och ner på julstjärnorna eller nåt … ;)

Ja, jag säger då det… Det Går att lära gamla hundar att sitta och tydligen trassliga tanter att gå i kyrkan!

Vågar inte tänka på vad som kommer näst!

Amen!

image

2 thoughts on “Tourettes Light och crybaby i kyrkan …

    • Haha. Det var jag som lyste upp bilden. Den var så jäädra mörk innan! ;)
      Men ja, dom är fina.. Kyrkan Är faktiskt hemskt fin.. till trots att det inte riktigt är ”min” miljö ;)

Kommentera

