Känslosam morgon och Kyrkobesök…

Vissa morgnar är man sådär känslig. Så extremt känslig. Det är något speciellt med just morgnar.
Jag vet inte om det kanske bara är jag? Om det är för att man drömmer så mycket mardrömmar. Kroppen är som fortfarande inte helt ok. Hjärnan har inte riktigt hunnit ikapp.
Man är fortfarande lite – skör.
Förstår ni hur jag menar?

Idag har det  varit en sådan morgon. Det mesta har fått mig att gråta. Från Dolly Parton´s – I will always love you till hemkommande soldater som träffar sina fruar och barn.

Och som pricken över i:et … det är fel att säga så kanske men .. Så läste jag en status på facebook som fick mitt mammahjärta att gå i tusen bitar.
Jag önskar att barnen idag slapp växa upp så fort. Att föräldrar kunde vara lite mer – föräldrar.
Det går för fort nu. Det kan ju inte på något vis vara nyttigt!
Varför kan inte barn få vara barn? Bekymmerlösa och ovetande.
Kalla det en drömvärld – men så tänker jag.

 

 

Men så har dagen gått. Jag har gråtit ögonen ur mig, lättat på trycket och fått ett par goda nyheter. Det känns som att även denna dagen kommer överlevas.
Ibland behöver man nog helt enkelt rensa systemet lite … Få ur skit så man kan börja om!

Plötsligt ploppade en vän upp som jag inte pratat med på väldigt länge. Vi lyckas alltid missa varandra på skype. Det är så där typiskt. Men nu äntligen. Det är en fantastisk uppfinning det där med skype minsann!
Tänk vad det har underlättat för många relationer! Man är som aldrig längre än ett skypesamtal bort!

Och en annan människa som gör mig lycklig med sin blotta existens gav mig så goda nyheter att jag grät en skvätt av bara den anledningen. Tänka sig, vad livet är konstigt. Vilka vägar det tar. Som man aldrig någonsin föreställt sig.
Eller det kanske man har … men man har inte förstått. Men ja, jag är glad. Mest hela tiden nu faktiskt.
Och kanske har det en del med denna människa att göra. Jag är hemskt glad att hen finns i alla fall!

Hörde ryktas om att det är ”Nattöppet” i den här lilla staden med ikväll med. Vi får väl försöka ta oss dit så att Liten får träffa tomten och vi kan få gå runt och dricka lite glögg och så.
Dock är det ju inte som det har varit …. Det var bättre förr … ! #gettingold

 
Men nu är det dags att hämta Liten och åka till kyrkan. Idag skall mamman vara med! Det kan ju bli spännande!

”Led mig Icke in i frestelse,
Jag kan gå själv. Amen”

 

Kommentera

