Videoblogg – Om vad man inte får säga i kyrkan och sånt där…

Igår fick jag ett meddelande på mobilen. Det i sig hör väl inte till ovanligheterna däremot innehållet.
Det var en förfrågan från en av LillSkrot´s klasskompisar´s mamma. En fråga om Sanna ville följa med kören i kyrkan för att sjunga på Lucia. I kyrkan.

Nu är det ju såhär att LillSkrot inte har varit i kyrkan. Ever. Så jag tänkte att jag kanske var tvungen att prata lite med henne om det. Som vad man inte får säga och göra och sånt.
För ibland så ramlar det ju en del grodor ur den där barnamunnen … vilket kanske inte är riktigt passande i kyrkan. Och ja, jag har lixom inte lust att vara den där mamman som får dra hem ungen under armen för att ungen svurit eller så.
Inte för att hon brukar göra det sådär – men det är ju som för oss Alla. Ibland bara kommer det!

Så då pratade vi lite om det … Det lät såhär:

 

Sedan var det klänning på och till att platta håret. I kyrkan kan man minsann inte se ut hur som helst!

Denna veckan körde klasskompisens mamma. Nästa vecka kör jag.
Döm av min förvåning när dom kommer hem och säger att Liten skall sjunga solo. Det hade hon minsann erbjudit sig! Nu är det förvisso ”bara” två meningar och jag är övertygad om att det kommer gå skitbra!
Men jag är så jädra, vansinnigt stolt. Så jäfla stolt att efter allt hon går igenom så är hon så in i bomben trygg på sig själv. Hon vet att hon kan.
Hon litar på sin egen förmåga. Och det tycker jag är hur underbart som helst!

När jag frågade henne igår om hon inte tyckte det skulle bli lite läskigt så svarade hon utan betänketid: Men det är väl ingen stor grej. Det är ju bara kul, mamma!

Och ja, min älskade unge! Det är kul! Och jag älskar din framåtanda. Att du till trots för saker runt omkring dig kan fokusera på det du älskar. Det är starkt!

 

”Nobody put´s baby in a corner”

2 thoughts on “Videoblogg – Om vad man inte får säga i kyrkan och sånt där…

  1. Alltså, så underbart! <3
    Vilken härlig tjej du har! :)
    Jag blir alldeles varm i hjärtat! Fin dotter, fin mamma <3

    (Kommer du att filma lite så att jag får höra? )

    (Jag undrar om vi kommer sitta uppkrupna i soffan och dricka te och prata hela natten någon gång?)

    Kärlek till dig och litenS <3 <3 <3

    • Du är fin du min queen! <3
      Film kommer inatt eller imorgon! :)

      Och ja! Det är klart vi kommer göra det älskade du! Det har jag ju väntat på i 15 år nu. Det Måste bli av. Så är det bara!
      Du finns i mina tankar och i mitt hjärta! Det kommer du alltid att göra!
      Kärlek och kramar till dig fina!
      <3 <3 <3

Kommentera

