Söndagspromenad och måndagslängtan…

image

image

Det är alldeles för länge sedan jag och Talibanen fick tummen ur och tog en promenad nere vid havet och vägen genom skogen.
Skall ärligt sägas har inte Talibanen varit sugen och mamman har inte heller funnit orken att tjata.

Idag däremot var det fantastiskt! Det konstaterade vi både en och tre gånger under promenaden..

”Det är som farbror Mjölker säger mamma. Det här är livet”

Vi lyssnade på havet och diskuterade saker som Jesus existens eller ikke existens. Liten tror att han bor i rymden. Jag svarade ärligt att jag inte visste. Men jag berättade om fenomenet aftonbön för henne och innan jag visste ordet av det så bad ungen … Alldeles allvarligt med händerna knäppta mot himmelen …

Käre Gud. Jag önskar mig att jag och mamma aldrig kommer bråka eller kriga med varandra!

Tystnad.

Och käre gud. Om du hör mig så önskar jag faktiskt väldigt mycket att mamma skall få låta mig bestämma en hel dag. På riktigt alltså.
Tack så mycket.

Hälsningar Sanna”

Ja, vi får väl se om hennes önskningar slår in!

image

image

Det var så vackert och fridfullt ute idag. Som att världen tyckte vi var värda en vacker promenad och visade sig från sin bästa sida…

Vore det inte för kattskrället som gick 2 meter bakom och skrek hela vägen så vore det nog det närmaste perfektion man kan komma …

Men nu skall vi i alla fall ta tag i det här … få det lite mer regelbundet. Framförallt för samtalens skull. Som – jag älskar dom här samtalen!

”Förresten mamma.  Har Jesus något brott?  …tystnad… brytt…?

– vad menar du nu, Sanna?

– Ja. Om han har brutit något ben eller arm eller så?”

Jag undrar verkligen hur alla funderingar uppkommer. För den ena är ju konstigare än den andra.. och svårare! Men ack, så roligt!
Min smarta,vackra lilla varelse!

Dags för kvällens sista kopp kaffe. Slökika lite på film innan sängen kallar.
Äntligen måndag imorgon… denna eviga längtan efter måndag.

Livet är fint dagar som denna minsann …

3 thoughts on “Söndagspromenad och måndagslängtan…

    • Haha. Ja, barn är underbara! I alla fall mitt! ;)

      Tack gumman och det samma till dig! Väntar fortfarande på mail även fast jag inte kommit mig för att svara på din andra kommentar ännu! Förlåt!!

      Jag tänker på dig skall du veta och undrar hur det är med allt! Ta hand om dig!

  1. Haha! Åhhh alla dessa underbara frågor <3
    Här hemma har vi också en frågvis. Massor med frågor. Kluriga frågor. Och alla svar följs av frågan "varför?". Slutar alltid med att man själv sitter och undrar "varför", haha!

    Och jag hoppas att hennes önskan slår igenom, haha!

    Heja dig. SEN tänkte jag ta en promenad. Förhoppningsvis. Jag ska bara ….
    KRAM <3

Kommentera

