Nudlar, lotter, tamponger och barnmat…

10748879_368075023339667_767391014_n

 

Kan vi prata lite om det här med väska?
Jag är en sådan som aldrig egentligen fören dom senare åren (när jag blev tant och mamma) använt väska. Tidigare år hade jag pengar i bakfickan och bankomatkortet i ciggpaketet. Mer behövde jag inte. Då.
Sedan fanns det en period när jag inte var så mycket hemma förvisso. Då hade jag en liten väska. Den rymde ungefär rena trosor, varma koppen, tamponger och en tandborste.
Alltid redo och så där.

Nu however – Ja, ni ser ju själva hur det ser ut!
Väskan som faktiskt överlever en Zombieapocalypse!

Nudlar, lotter, tamponger, barnmat, garn och virknål, hörlurar, plåster , tandborste, stripes (om ungen får för sig att ramla någon olämplig stans) almanacka, pennor, tändare, ciggaretter, barnmatsburk (kalops – svingod – nej, jag orkar inte alltid laga mat till jobbet), lösnaglar (ja, när skall dom på?) nagellack, servetter, laddare, mobil, snus, tuggummi, överstrykningspennor och sist men inte minst – ölunderlägg.
Och jo, det finns nog mer.. men jag orkar inte gräva.

Vad hände? Behöver jag verkligen allt det här? JA, det är ju det som är grejen. Jag behöver det verkligen. Typ i alla fall. Får panik om det blir kvarglömt hemma.
Hur blev det såhär? Och varför? Har jag blivit en tant? (tyst på den ja!)

Hur ser Era väskor ut? Är jag ensam om det här förfallet?

//prettyoldchic

 

6 thoughts on “Nudlar, lotter, tamponger och barnmat…

  1. Jag har alldeles för mycket i väskan och behöver säkert inte allt, men orka gå igenom det. Tidigare kunde jag också klara mig på ingenting men nu är jag ständigt packåsna.

Kommentera

