Julsånger, Halloweenshow och lite planerande…

collage135

 

Och här sitter jag och lyssnar på julsånger mitt på höstlovet. Men alltså, nu får det ju vara bra. Det är ju november. Om en kvart eller tre. Och jag har hållit på det vansinnigt länge i år!
Tycker jag är ganska duktig rent av.
Och tidigare idag tyckte jag att jag kände snö i luften… Det var i alla fall inte mer än 3 plusgrader ute. Så nu stiger hoppet.

Råkade gå in på Yr.no nu och hoppet dog. Jäfla skitväder! Inte ens en riktig vinter får vi! Vad är detta om?
Det var minsann bättre förr! Då var vintrarna vita och sommaren luktade sommar, blommor och sand. Nu är vintrarna mer eller mindre gröna och sommaren luktar kebab. I alla fall när det inte regnar sidledes så att man får regn i näsan.
Men ungefär så.
Det är i alla fall tur att man inte är bitter … För tur med vädret – Det har vi inte! : )

 

I övrigt tar vi det lugnt den här veckan som sagt. Har jobbat ett par dagar medan Lillskrot varit på fritids. I måndags fick hon följa med till jobbet några timmar. Den lyckan!
Tänk att få spendera flera timmar på Netflix och att sitta och rita utan att morsan tjatar!
Lycka för en 6-åring! 

Ikväll lånade vi hem bästisen för en sleepover. Något kul skall dom ju ha på sitt lov. Inte bara hänga med morsan :)
Så ikväll har jag fått se en Halloweenshow av rang. Fantasin på dom där brudarna är verkligen inte att leka med. Och det där med att försöka att inte skratta. Det är stundtals helt hopplöst. Även fast man får både ett och tre onda ögon!
Men duktiga är dom! Det skall dom ha!

Imorgon är det planerat Halloweenpyssel. Inte för att jag egentligen bryr mig sådär vansinnigt mycket om Halloween. Men det är ju alltid kul att pyssla. Både för liten och stor!
Vi får se hur det går med virvelvindarna helt enkelt! : )
Nu skall mamman kasta sig i soffan. Med julmusiken på låg volym. Dricka upp kaffet och läsa ett par sidor innan natten gör éntre! Jag antar nämligen att morgonen kommer ganska tidigt! Den brukar göra det med dom där två!

I övrigt är humöret oförskämt bra… vad det beror på skall vi kanske låta vara osagt. Men det är i alla fall snart jul, jag har världens finaste unge och dom bästa vännerna. Vad mer kan man begära?

Sedan smids det planer på lite äventyr med … men det håller vi nog lite hemligt ett tag till! : )

Sov gott mina vänner!

 

s och c

…Finaste  Skrothögerna i världen…

 

2 thoughts on “Julsånger, Halloweenshow och lite planerande…

    • Så väldigt bra! Har skrattat och gråtit igenom hela boken! Älskar hans språk! Och jo, måste oxå få tag i Britt-Marie! ;)

Kommentera

