Du måste flytta på dig…

Jag var ganska matt i fredags kväll. Lite sådär som en urvriden disktrasa. Mentalt slutkörd efter möten och en tung vecka.
Vissa veckor är ju sådana. Vissa saker tär mer än andra. Ibland blir det som syntax error där uppe i hjärnkontoret.
Men efter ett fint telefonsamtal på fredagskvällen kom jag på banan igen och jag avslutade kvällen med ett leende.

Och lite är det väl så att somnar man glad så vaknar man ju åtminstone inte skitsur. Och det är ju alltid skönt. Trots den tidiga timmen som Talibanen kom smygande.
Hej Netflix och krambjörnarna. Det är lördag. Då myser vi. Då Får vi ligga kvar i sängen ett tag!
Om det var skönt?? Bästa sedan Berlinmuren föll ungefär. Kan jag tänka mig i alla fall!

 

Sedan är det skitlänge sedan vi har träffat Frugan och familjen. Eller ja, i alla fall i våra mått mätta. Vi är ju vana vid att sammanstråla några .. ganska många .. gånger i veckan. Nu är det lite svårt med alla långa dagar, tidiga morgnar och allt det där. Men äntligen fick vi till det.
Och det såg ut ungefär så här …

 

collage22

 

Chockladpudding, Americas funnies home videos, fiskedamm och den där jäfla gummibjörnen.. om och om och om igen… behöver jag säga att den började spelas runt 07 imorse?
Skall jag påminna om att det var söndag imorse? Dom var ganska billiga då vill jag lova!

Men en vansinnigt fin kväll var det och jag skrattade så jag grät – vilket fick mig att inse att jag inte riktigt vant mig att ha glasögon ännu. Jag vet inte hur många gånger jag petade mig rätt i glasögat i tron om att jag skulle komma rätt till ögat. Konstigt det där. Men jag antar att det är en vanesak. Som med allt annat.
Morgonen … Jovars, förutom att den startade hiskligt tidigt så kantades den av glada ungar och glada föräldrar. Den obligatoriska mängden kaffe hann vi oxå med. Den är viktig den där stunden på morgonen!

And then … Home. Och någon fick efter mycket om och men sorterat alla papper som legat i drivor jag vet inte hur länge.
Hej och hå, vad det kändes skönt! Nu hänger det inte över mig längre och i veckan kan jag då äntligen sätta mig och pyssla med detta! SOM jag längtar!

 

Nu kunde ju detta varit en dag kantad med lite ångest. Söndag och så.. Ni är med mig?
Men ser ni … är man småbarnsförälder i Sverige (västsverige i alla fall) så är det höstlov denna vecka. Imorgon är det dessutom planeringsdag vilket gör att, hoppsan… inga väckarklockor behöver ställas. Så tråkigt då.
Eller inte. Nej, just det!
Så vi tar sovmorgon imorgon med och sedan får Talibanen följa med till jobbet några timmar och leka datanisse. Misstänker att hon kommer trivas som fisken i vattnet.
Funkar det inte så åker vi ju bara hem. Det är inte värre än så.
Funkar  det så är det bara jättebra! Här gäller det att hitta lösningar helt enkelt!

Men nu mina vänner är det natten…  Jag somnar med låten nedan på repeat i hjärnan…
Och gör ni det samma är ingen gladare än jag … för herregud, så irriterande den låten är! : )

Nacht! ♥

 

Kommentera

