Jag borde oxå vara värd åtminstone EN guldstjärna!

collage

 

På Talibanens skola samlar dom stjärnor. Stjärnor får dom när dom varit duktiga vid olika aktiviteter. Som att städa till exempel. Det är bra att ha en motivation när man skall städa. Jag undrar forresten varför inte jag får stjärnor när jag städar?
Livet är baske mig orättvist!

Anyhow – Dom har samlat ett tag. När dom fått x-antal stycken skulle dom få en h.e.l. lekdag. Sådant är hemskt viktigt när man går i förskoleklass och har lite (läs: En hel armè av myror i brallan).
Så i dag kom priset…

En hel dag med film, halloweenpyssel, maskerad och lite annat smått och gott. Gissa vem som var exalterad i morse och på ganska gott humör? Himla härligt! Och bra initiativ av skolan! Det gillas!

Det är inte alltid helt lätt med allt det nya, alla intryck och många, långa dagar. Det tar på en liten kropp! På en stor kropp med för all del!

Men snart  tar vi höstlov jag och Talibanen. I alla fall nästan hela veckan. Blir ett par långa dagar och lite strötimmar. Skönt!

Då skall jag tvinga Talibanen att sova till åtminstone åtta och sedan skall vi gå i pyjamas minst en hel dag! Gudars, DEN lyckan!

Under tiden skall jag försöka lösa mysteriet med vart mina guldstärnor har tagit vägen. Jag är nämligen säker på att dom finns någonstans. För jag HAR verkligen förtjänat ett par!
Promise!

2 thoughts on “Jag borde oxå vara värd åtminstone EN guldstjärna!

Kommentera

