Det här med aktiviteter för barn…

Jag pratar ju en del om hur viktigt jag tycker det är med aktiviteter för barn. Att dom får prova på. Att dom lär sig ansvar. Att dom hittar glädje i dans/sport/kreativitet – utvecklar sig helt enkelt!

I denna staden är ju utbudet tyvärr ganska lamt.
Det är för många barn,  för lite platser och köerna blir som nu till exempel med dansen – ett år långa.  Jag tycker det är katastrof! Det sägs att det råder arbetslöshet – men jaha? I den här kommunen finns pengar att anställa till exempel en danslärare till – istället för att slänga ut hundratusentals kronor på ljusarrangemang vid vår ena bro.
Ungefär så går mitt tänk.

Men nu skall ju tilläggas att jag är helt och hållet egoistisk och enkom tänker på barnen som inte får möjlighet. Som känner sig ledsna för att det inte finns plats för dom att hålla på med det som dom älskar och brinner för! Bara det!
Jag tänker inte alls på dom som hade blivit ledsna för att dom fick massa blått (förvisso vackert) ljus vid bron. Dom tänker jag inte alls på!

Dumma mig!

Men efter att ha letat ett tag hittade jag en lösning. Hon vill ju börja spela något instrument. Helst fiol eller trummor.

Det blev blockflöjt!
Ungen hade första lektionen idag.  Överlycklig! Jättelycklig! Vill spela hela tiden. 

Bra med aktiviteter var det ja! Just det! Jättekul!
Och jag lovar: Det ÄR faktiskt jätteskoj med blockflöjt 06.30! Prova själva!

Hedersord! Eller som skrotungen skulle sagt: jag svär mamma. Det är jättebra!

Kommentera

