Buhu, Jag är tjej! Hilfe! – eller ok då… jag har bara ingen jäfla koll!

Kör med lånad bil för tillfället. Denne någon jag lånade bilen av sade igår att jag var tvungen att fylla på olja.
Jaha. Det var ju fint.
Har aldrig fyllt på olja. Men alltså.. det står väl – tänkte jag. Och det gjorde det oxå! Så jag hällde… Och började undra… Skall det inte finnas en sådan där sticka. Som man kollar hur blött det är ..
Eh.. alltså.. hur mycket olja det finns i?
Men …vart är den?

Jaha… Det är en orange grej med ett hål i … Kan man dra i den? Vågar jag dra i den?
Icke sa nicke! Plötsligt står jag väl med något i handen som jag aldrig i helsefyr får tillbaka igen.
Ringde bästa T igår som alltid när det krisar. Från matlagning, trasiga avlopp och bilar.

”Öh. Döh. Olja. Sticka. Kan jag dra i den där med hål i?”

Av någon konstig anledning hörde jag att han …andades tungt.. Han kanske håller på att bli förkyld!

Man kan säga att jag försökt utsätta det här så länge som möjligt. Men det är väl bara att gå ner och ta tag i skiten. Antingen så kommer jag till jobbet. Eller så kommer jag Inte till jobbet!

 

Bra kvinna reder sig själv minsann! Med lite vägledning! Typ så!

 
motor

…motor lånad från google…

4 thoughts on “Buhu, Jag är tjej! Hilfe! – eller ok då… jag har bara ingen jäfla koll!

    • Alltså… Pelle!
      Nummer ett – man får Icke mobbas! ;)
      Nummer två – alltså..lära och lära.. ingen har visat! Faktiskt! *mummel* Men jag vet vilken lampa som inte skall lysa! :D
      Det minns jag att jag har läst!
      Nummer tre: efter lite rådgivning pr telefon löste jag skiten. Själv! Bra karl kan själv! :)

      Och nu skall du vara snäll – gubbe! Har ju bara haft körkort sedan april och aldrig behövt göra det här ..nästa gång kan jag :mrgreen:

  1. Haha! Minns när jag var på väg till stan (7 mil enkel väg) och bilen började koka. Paniken som uppstår … tur jag har min storebror i stan och fixade upp det. För jag hörde hur sambon suckade i luren. Jag är helt oduglig när det gäller bilar ;)

    Och du, flytta till mig! Typ 100 mil norr om göteborg. Här har vi snörika vintrar. Här hinner man bli less vintern tio gånger om innan det försvinner ;)

    Kram <3

    • Haha. Bara… 100 mil alltså. Det är ju ingenting! :) men hör ju att vi tar sportlovet hos dig! :D

      Och du … bilar… räcker det inte med att veta bilmärke och färg? ;)
      Kram på dig! <3

Kommentera

