Onödig shopping och helglunket…

12 oktober

 

Ännu en lugn och skön helg på hemmafronten börjar att gå mot sitt slut. Dock en vansinnigt effektiv sådan!

Vi har fått handlat en massa. Både sånt vi behöver och inte behöver. Som halloweenmuggar på ÖoB bland annat – det vettigaste var väl att Talibanens nya glasögon äntligen var klara! Det där med repor i glasögon funkar lixom så himla dåligt!
Så idag riktar vi alla våra tack och rosor till Specsavers i Uddevalla! Vilken fantastisk service! Helt underbar var kvinnan som hjälpte oss! Det där med bra service är inte längre än självklarhet när man handlar men här var det verkligen top!
Och Amen för självrisken! Misstänker att det inte är varken första eller sista gången hon behöver byta glasögon : )

Och mina glasögon – kan inte säga det tillräckligt. Oh, how I love them! Testade dom i mörkerkörning idag. En helt ny upplevelse .. grymt! Att man inte kom på detta innan helt enkelt!

Sedan var det dags för lite renovering med. Det finns en del saker i den här lägenheten som är gamla skulle man kunna säga. I väldigt stort behov av att renoveras helt enkelt. Som plattan bakom diskbänken.
Den var nasty.. och gick som inte att få riktigt ren på vilket vis jag än burit mig åt. Så min tanke har en tid varit att skaffa nya plattor/kakla.. Ja, ni vet – gör om, gör rätt.
Sedan skall det väl erkännas att jag inte är sådär jättehändig att det stör… Så jag har mest bistått med en massa kaffe, lite mat och moraliskt stöd. Men snart är det banne mig gjort och det blir så hemskt jättesnyggt!
Det är konstigt att det krävs så lite för att det skall göra en så stor skillnad! Ni skall få se kort imorgon när det är klart!

Och egentligen tror jag att jag hade massor att berätta, men klockan sprang iväg och så gjorde visst även minnet! Det är lika bra att krypa i säng och invänta en morgonpigg skrotunge!

 

Och med det så säger vi godnatt!

 

10719505_356583964488773_1683568203_n

3 thoughts on “Onödig shopping och helglunket…

  1. Jag vill också fara och köpa saker jag inte behöver. Det är sånt som kan kallas för ”balsam för själen” inbillar jag mig .. (ja jag är nog shopoholic, för jag säger alltid att jag ”tjänar” pengar på at handla på rea, även sånt som jag inte skulle köpt annars ;))

    Och jag gillar att det är fler än jag som julpyntar i mitten av november! Man vill ju hinna njuta av alla tomtegubbar också :)

    Kram på dig!!

    • Haha. Vad söt du är! Jag är nog inte shopoholic.. men jag gillar att handla. Prylar och pyssel i alla fall ;)
      Och det handlar inte om summan utan om hur många grejer.. Tror jag handlade för 150:- igår – som var onödigt .. men Ack, så skoj det var!

      Och jaa, äntligen någon som förstår! Tiden går ju så fort. Med jobb, barn och allt det där andra. Man hinner ju inte med att njuta innan det är över. Så senast i mitten av november..
      Och hur länge det står kvar tror jag kanske inte att vi skall prata om :D

      Kram på dig!

  2. Ping: Utan att skämmas och med nästan nytt kök … |

Kommentera

