Med en touch av …bajs… – Jag blir så trött!

hår

 

Vissa dagar. Eller ja, i alla fall idag så börjar jag senare. Skall jobba både dag och kväll. Käckt tänkte jag. Då kan jag följa Talibanens råd och färga håret innan jag åker till jobbet.
Mamma, du är inte gråhårig alltså… Men det vore nog himla bra om du färgade håret snart!” – Tack för den ja!

Said and done. Och eftersom tidsoptimist är mitt mellannamn så tänkte jag att det självfallet inte var något problem att hinna detta på morgonen. Innan jobbet. Hade tänkt handla och fixa glasögonen med dessutom.
Inga problem. Jag hinner!

Man skulle kunna säga att när jag blir lite stressad blir jag lite … darrig? Lite lätt parkinson som vi adderar till den vanliga parkinsonen. Ni kan ju tänka er att färga håret då!
Det gick skitbra första halvdelen av håret. Fort gick det med. Kanske lite väl fort!

 

Plötsligt sade det Schwoooop! Och then came silence!
Vart i helvetti tog flaskan med hårfärg vägen? Den flög… och sedan inget dunk. Ingenting. Och jag letade. Och letade. Och letade.
Näe, minsann. Borta var den. Och då börjar man ju undra. För så liten är den inte. Och SÅ dåligt ser jag inte. Faktiskt. Och hur långt kunde den komma?
Mitt badrum är dessutom inte större än dom där hönsburarna som dom som driver massproduktion av höns har. Imagine it!

Efter vad som kändes som en evighet så hittade jag dock flaskan.

I dass.

Jomentacksåjäflamycket. Vad gör jag nu? Den låg trots allt och flöt med botten ner. Verkade inte som att det kommit vatten i den. Men det är klart. Det vet man ju inte.
Men man kan ju inte gå med bara halva huvudet färgat? Eller?

Nej, det kan man inte! 

Så idag mina vänner kör vi med hårfärgen: Svart med en touch av Bajs! Tror det blir himla bra det här! Luktar inget ännu i alla fall.
Hur resultatet blir får vi veta senare…
Kanske jag får gratis bruna slingor? Vore ju …fräscht såhär i hösttider!

 

Och jo, det kan vara så att jag blir lite trött på min egen klumpighet ibland. Lite lätt sådär!

 

Går väl och duschar lite dårå. Känns som att jag kan behöva det!

//Fröken SkitEkonomisk – som faktiskt varken hinner handla eller fixa glasögonen!

6 thoughts on “Med en touch av …bajs… – Jag blir så trött!

  1. Ja, du får mig att skratta hejdlöst iaf :)
    …står fortfarande fast vid att du är en av Sveriges bästa skribenter!

    • Menåh! Tack! Nu rodnar jag!
      Och det är ju lite mitt mål …att få Er att dra lite på smilbanden :)
      Tack igjen snälla du!

Kommentera

