Fasiken Mamma, nu har benet försovit sig igen!

blomsterlandet

 

Och så var det redan tisdag. Och det är snart dags att köra iväg till jobbet. Och det är så vansinnigt skönt att vara tillbaka och kunna lämna sjuksängen. Om man nu glömmer det där med att morgnar är – lika illa som dom alltid är. För det är väl med facit i hand Aldrig speciellt trevligt med morgnar!

Det är lite som Talibanen säger när man väcker henne: ”Om det inte händer något roligt idag så är jag nog kanske sjuk, mamma!
Så känner en annan nog oxå! Blir det inte roligare än så här så vill jag banne mig inte gå upp!

Förövrigt tror jag nog hon kanske har missuppfattar lite min gode fröken för i duschen häromdagen hörde jag att ungen röt till:
”Faasiken Mamma! Nu har benet försovit sig igen!”
Och det är klart … det är inte lätt när det sker, fattar väl jag med!

Jag önskar verkligen man kunde minnas alla dom där guldkornen dom kommer med. För det är många. Och ganska ofta! Talibanen är nog faktiskt den roligaste människan jag vet! Så himla lill-gammal och verbal. Det finns alltid en fråga och framförallt, alltid ett svar! Jag fasar lite för vart det kommer att sluta! : )

 

Bilderna ovan är från den lugnaste helgen på länge. Lite middag hos Frugan. Ponnyridning, skattjakt och ansiktsmålning på Blomsterlandet.
En lång skön morgon med Netflix och gos i sängen. Utelek. Städning. Ja, sånt där som får stå tillbaka lite i veckan.
It was lövely!

Och nu … nu får det bli jobba av. Här kan man ju inte sitta … eller jo, det hade jag nog kunnat, Men det är ju inte så skoj! Så vi hörs fina ni!

Det är snart fredag! 

 

Några guldkorn från barnen Ni vill dela med Er av? ;)

Kommentera

