Coming back to life …

coming back

 

Håller fortfarande på att repa mig från den manliga förkylningen och som ni kanske märker så tar det tid. Och jag är otålig. A lot!
Jag hade hellre spenderat dagarna på jobbet än att bli svettig av att gå ut till köket. Eller bli andfådd av att prata i telefon. Ungefär så. Men bättre är det minsann! Mycket, mycket bättre!

Idag skall jag nog minsann ta mig ur soffan och åka in till stan. Få gjort undan handlandet inför helgen, släpat röven till sjukgymnasten och lite annat smått och gott.
Och ikväll blir det fredagsmys för hela slanten! Jag är lite tveksam till om jag skall fråga Talibanen vad hon vill äta. Jag är inte helt inne på Tacos vilket jag är Nästan väldigt säker på att svaret kommer att bli. Får bli lite funderingar på det där! Eller för all del, två middagar är inte heller ovanligt i det här hushållet. Så att alla blir nöjda menar jag! Det är ju trots allt fredag!

Och ikväll då? Storslagna planer? Oh ja! Precis samma som resterande av veckan!
Halvliggande i soffan, film och försöka få in tekniken på det där virkandet. Det går framåt men jag inser att det är hemskt mycket kvar att lära sig!
Dock är det hemskt kul! Och samtidigt som jag kan sitta med det så sitter Talibanen med sitt pyssel.
Jag älskar dom där eftermiddagarna och kvällarna med för den delen.

 

virka

 

Så var det, det där med att sätta fart ja … och frukost. Och klockan som springer alldeles för fort!
Och appropå det – vad är det med väckarklockan som ringer tidigare och tidigare varje morgon till trots att jag inte ändrar tiden utan bara drar upp den där lilla spaken??
På några dagar har den gått från fem över sex till att nu vara nere i tolv minuter i sex?
INTE ok!
Tror kanske att jag behöver nya batterier helt enkelt! Inte jag då.. Klockan. Eller ja, förvisso… finns det batterier till vuxna?

Woop – fredag mina vänner!

Ha en riktigt fin helg!

One thought on “Coming back to life …

Kommentera

