När man inte får vara kvar …

När man är på jobbet, hjärnan rinner över av snor och kunderna frågar om man är kass är det nästan skönt när Chefen säger att det får vara nog för idag.
”Tack och Hej, det är ingen idé att du är här och smittar oss. Åk hem, sov och krya på dig”
Så det gjorde jag. Nästan i alla fall.

Förkylningen kom redan i fredags och vägrar att ge med sig. Jag har som inte tid med det här! Mest har jag ingen lust såklart, men heller ingen tid.

Men vi får se det positivt. Jag och liten fick både planterat och pysslat samt ätit en lång middag i lugn och ro. Det var hemskt trevligt.
Sedan använde hon sina frisörkunnskaper på sin mamma och det är väl ingen hemlighet att det är trevligt när någon pillar en i håret! Som medicin bara det ; )
Med andra ord hade vi en himla fin eftermiddag sådär mitt i veckan och sedan var det att toklanda i ryggläge när lillskrot blivit nattad.

Det är inte mycket som slår en bra bok och en kopp kaffe på kvällskvisten helt enkelt!
Och nu är det äntligen dags att sova. Det har ju både varit både Hollywoodfruar och Kvinnofängelset ikväll så det gick lixom inte att smygsova sådär idag som man kan göra annars. Men med tanke på att man är portad från jobbet även imorgon så kan man ju alltid snika sig till en timme extra sömn när Liten är lämnad i skolan.
Känns att det behövs helt enkelt!

Så jag önskar Er en god natt och hoppas ni får sova gott och Snorfritt! 
Förresten.. Det här med Skrock..
Att ha ljung inomhus – vad tycker Ni om det? Är ni skrockfulla eller inte?
Jag har två ljungbuskar som står inne just nu och det är tydligen förskräckligt … Hur gör Ni?

sanna

One thought on “När man inte får vara kvar …

  1. Oj, händer det hemskheter om man har ljung inne? Jag har inte ens ljung ute … är väl för snål för att köpa nåt som ungarna har sönder och hönsen äter upp ;)

    Och vi kanske siktar på nästa vecka istället? Mjukstart. Det är min melodi det ;)

    Kram!

Kommentera

