Monday morning blues…

Sunday bloody sunday sägs det … den människan har väl aldrig varit med om en måndagsmorgon kan jag då tänka mig?

05,33 – kissenödig.
Det är 27 minuter tills klockan skall ringa. Jag ville verkligen inte gå upp. Jag ville inte ödsla en minut på något så värdsligt som att kissa när jag kunde få några extra minuters välbehövlig sömn.
Men ni vet hur det är. Måste man så måste man. Och jag var verkligen tvungen.
Sedan är det den där grejen med att jag inte Kan somna om, om jag inte får röka först. Tre bloss eller sju spelar ingen roll. Måste röka. Det blir fel i systemet.
Ännu en minut mindre på sömnkontot.

Jag hoppade osmidigt i säng igen. Men pulsen var redan hög. Jag kunde känna hjärtslagen pulsera hårt ut i madrassen… hade jag inte vetat bättre så lät det som det sa: Måste sova … Måste sova … Måste sova …dunk, dunk dunk, dunk…

Jag tror jag precis hade somnat när klockan började tjuta i obarmhärtigt höga toner.
Tack, mig själv för att jag hade kommit ihåg att ladda kaffebryggaren innan jag kastade mig i säng igår. Ibland är jag förutseende. Och en måndagmorgon behöver man alla överlevnadstrix man kan komma över.
Som en färdigladdad kaffebryggare.

Nu tre timmar senare är kannan nästan tom, Liten är skickad till skolan och klockan tickar alldeles för fort. Snart dags att bege sig till jobbet. Långdag. För stor och liten.
Jag tröstar mig med att imorgon är det i alla fall tisdag. Och det är inte så vansinnigt många timmar tills man får sova igen.
Bra så, helt enkelt!

Ikväll skall vi prata om Energitjuvar och träd. 

Hur är eran måndagsmorgon? 
Studsar och jublar ni? Eller gråter ni lite som mig?

 

monday morning blues

2 thoughts on “Monday morning blues…

Kommentera

