För Er som är nya härinne …

faces

 

Jag är inte Bara Elin. Jag är inte Bara Mamma. Inte Bara ett Hondjur. Jag är så Vansinnigt mycket mer!

Jag är någon som ständigt är på flykt, som letar efter rötter och trygghet. Jag letar efter den där platsen där jag känner att jag kan slå mig till ro och kunna bli den jag verkligen vill vara.
Jag är den som ständigt drömmer mig bort. Den som ständigt längtar efter något annat. Alltid Något annat. Sällan 100% nöjd.
Dom lärda tvistar om hur bra det sistnämnda är!

Jag har hunnit leva i 31 år. Jag har hunnit bo i 25 eller var det 26 olika lägenheter och skaffa ett barn.
Jag har haft ett antal olika husdjur men ännu fler karlar! Fast det är väl ungefär samma sak?
I min ungdom har jag nog varit mer full än nykter och periodvis har jag inte gått upp ur sängen alls.

Periodvis har jag jobbat 240 timmar i månaden, bott på 11 kvm och varit hopplöst förälskad i långhåriga män som spelar bas eller gitarr.
Rättelse: Det där är inte bara periodvis. Jag är Alltid kär i folk som spelar gitarr eller bas. Det är något med att dom spelar sig in huden på mig och trasslar in sig i mina nervtrådar.

Jag har läst in nästan hela gymnasiet på komvux och när jag blir stor vill jag bli socionom. Jag vill jobba med missbrukare och hemlösa just för att jag tror att Jag kan göra en skillnad. Det behövs fler folk med erfarenhet av livet inom det yrket. Inte bara boklärda människor som tror att dom vet vad det handlar om!

Jag är utnämnd snoozemästare och den i vännerflocken som har störst behov av en gps.
Både för att jag inte skall gå vilse och för att dom inte skall behöva leta efter mig hela tiden.

Musik, broderi, skrivandet och böcker är livspassioner. Topp 1 är trubadurmusik. Live.

Jag är mamma till den vackraste av Talibaner och hon är den största lyckan i livet.

Kan beskrivas som blyg, vulgär, dumsnäll, bitter och varm. Stundtals även penisfixerad.

Jobbar i Norge och Sverige. Önskar att jag bodde i Thailand. Eller åtminstone i Göteborg. Men istället är jag fast i en skog jag trodde jag kunde kalla hemma.

Det finns kanske mer att säga? Vad vet jag?
Just ja… Jag ser inget fel alls i att lyssna på både Larz-Kristerz och Morbid Angel.

Och så skall jag skriva en bok oxå. När jag blir stor.
Men först måste jag nog åka och jobba lite!

Förresten tycker jag att det är skitkul att Ni som läser ger Er tillkänna! Utan Er ingen blogg och allt det där! <3

 

 

 

9 thoughts on “För Er som är nya härinne …

  1. Du är oxo en av dom varmaste, mest kännade virrpannor världen skådat. Ibland vill man bara ta dig i örat och skrika väx upp! För att i nästa stund stryka dig över pannan och säga att det ordnar sig. Du är kort o gott Elin, en kvinna med stor humor o stort hjärta som ibland borde ta lite bättre hand om sig. ♥

  2. Du är för alltid min älskade nätvän som jag så gärna skulle vilja krypa upp i soffan med, dricka te och kanske lite vin och prata hela natten. Lyssna på musik (inte Lars-Krizters då!

  3. Men vilken fin bild på er två!!

    Det är verkligen en mysig stund att ta tillvara på den där läggnings/lässtunden på kvällen. Märks ju att de växer snabbt. W går i femman och där existerar oftast inga ”godnattstunder” längre. Iofs också skönt ibland…

    Trevlig kväll!

Kommentera

