Taliban i exstas och mamman fick pluspoäng…

Jag efterfrågade ju det här med maträtter/matsedel häromdagen. Jag är som sagt in desperate need.
Vi äter oftast samma sak här … om och om igen. Mycket på grund av att Talibanen inte klarar av vissa koncistenser eller helt enkelt inte äter vissa saker.
Lite på grund av att det är lättast att ta något man vet funkar.
För det tar sjukt mycket energi det där mattjatet. Vi har ju änna hållt på sedan Talibanen började med smakisar. Då var det  i och för sig mest för att hon hade fruktansvärt mycket ont i magen men ja, det här med maten har bara rullat på och rullat på … Like a neverending story.

 
Innan gjorde vi all mat från botten. Det gör vi inte idag. Och det dåliga samvetet är sjukt dåligt. För det är klart att man som mamma vill ge sitt barn det bästa.
Och nu Skall det bli skärpning! Nu får det vara slut på mamma Scans och makaroner helt enkelt.

 
Liten är mycket som sin mor. Rädd för klet. Och ganska ofta då sås. Men jag hade en liten förhoppning om lasagne.
Och nej, hon har inte ätit lasagne sedan hon fick det i barnmatsburk. Jag har lite glömt att det finns och jag vet att det är något min mage reagerar på.
Testade för ett år eller två sedan … men hade en form som var alldeles för stor och alldeles för lite köttfärs. Man skulle kunna säga att det blev gröt!
Ingen Taliban som åt det inte. Inte någon mamma heller för den delen.
Men när jag pratade med J igår pratade han om köttfärsås och spaghetti. Jag VET att det är en klassiker hos ungar. Så även min. Men alltså… det är hemskt kletigt. Och nej, jag Är inte förtjust i det. Kan inte hjälpa det.
Dock kom jag på tanken på lasagne. Det kunde ju vara värt ett försök.
Said and done.

 

 

10621480_334676650012838_1157470174_o

 

Jag överdriver inte när jag säger att Talibanen åt lika mycket om inte mer än sin mamma. Helt galet, men ack så skoj!
Det kommer helt klart att göras fler gånger. Och även fast denna inte gjordes från grunden så känns det fortfarande som att det var bättre än Mamma Scans. Det blev i alla fall lite variation.
Nästa gång görs såsen oxå på hemmaplan.

Betyg – full pott från Talibanen och hälften från mamman. Mammans mage dog. Förmodligen var det osten som gjorde det. Är inte säker. Men smaken var det inget fel på. Och Vi har middag en dag till. Idag blir det dock bara talibanen som äter. Mammans mage skall få något snällt!

Nu åker jag till jobbet och funderar vidare på annan mat som Talibanen kan tänkas äta!

Och så hoppas vi att vattnet är tillbaka när jag kommer hem. Avgrävt. Älskar det här. Skitbra!
Men Creepy Grävare är verkar faktiskt väldigt snäll – så det blir nog bra det här!

Vi hörs folket!

3 thoughts on “Taliban i exstas och mamman fick pluspoäng…

Kommentera

