2 minutes left…

Och plötsligt var det endast 2 minuter kvar av helgen.
En helg som har bestått av … inte speciellt mycket alls. En hemmahelg. Mestadels i alla fall.

collage55

 

 

Kulinarisk frukost med en liter mjölk, som med fördel dricks rakt ur paket. (Happy to be single) En macka med brunost och en med kalkon. Bra så.
Så var det Marknadsdags igen. Precis som i våras när vi var i Rabbalshede på marknad.
Det är ju det där med att det inte är som det brukade vara. Det är mindre nu. Utbudet är  nästintill katastrofalt – men känslan är ju fin och ungarna älskar det!

Och vad sägs om lekstund i ”hamsterhjul i pool”? 60 kronor för 6 minuter. Det är ju verkligen som hittat! Hoppborgen var skitbilligt med sina 40 kronor för 20 minuter.
Att vi sedan nyttjade den kanske tio minuter behöver vi inte prata om! (Tack Margaretha)

Så mycket blev det väl inte handlat men plånboken i mitt liv fick följa med hem och en mössa till Talibanen. För ja, det är faktiskt snart dags med mössa. Regn och 10 grader på morgonen säger mig det.
Herreknut, så skönt! Hade det bara kunnat sluta åska vore det helt perfekt!
Lite blommor och en tröja fick vi fatt i på sista varvet – så överlag var det en hemskt lyckad shoppingrunda!
Och appropå mat … Såhär såg lördag och söndagkvällen ut i matväg:

collage56

Fiskekakor och korv Stroganoff den ena dagen och bakad potatis med strimlad kalkon och ost den andra. Ingen kan ju säga annat än att kombinationerna är fina!
Oh well, nya tag i matvägen den här veckan. Det var ju det här med dom där matlistorna jag säger varje fredag att jag skall skriva. Det går sådär.
Har fortfarande inte lyckats knåpa ihop någon det senaste året tror jag.
Hur gör Ni? Har ni matsedlar? Inspiration tack!

Vi har förresten inte bara ätit och handlat i helgen. Vi har tvättat alla fönster, städat bilen och lekt med. Jag lovar. Inte alls helt oproduktiva minsann. Även fast det låter så.
Och tittat ett par varv på Frost. Himla fin den där filmen minsann!

Och förövrigt är det så hemskt trevligt att det börjar bli mörkt på kvällen igen. Så vansinnigt tacksamt! Allt blir så mycket trevligare med värmeljus omkring sig!
Men nu mina vänner .. är klockan inte alls två minuter i tolv längre utan närmare ett…
Om 5 timmar ringer klockan in en ny vecka – Som jag faktiskt ser fram imot.
Känns ju helt märkligt det här!

Jag önskar resterande av Er en fin vecka och glöm inte det där med middagstipsen – hitåt tack!

Eller som Harry Potter skulle sagt: Accio Middagstips! 

Kommentera

