Ett långt inlägg som blev kort…

collage2

 

 

In good and bad days – In sickness and in health. 
I do. 

I do the best I can. Och mer kan jag inte göra.
Ibland är livet fint som fan. Ibland tryter orken och man vill vråla som en obstinat sexåring som inte får ha klänning all day, everyday i 27 minusgrader och snöstorm. Ungefär så.

Idag vrålar jag endast av lycka. Över jobb nummer två.
Anställningsintervju slutade i att vi skrev papper och jag börjar upplärning redan imorgon.
Säljjobb i Norge. Och nej, vi snackar inte provision. Jag pysslar inte med sånt.

Kommande helg tänker jag spendera på jobb nummer ett. Jag tänker jobba kvar mina helger och köra jobb nummer två på vardagar.
Det som oxå är fantastiskt med jobb nummer två är att det funkar att kombinera med liten. I alla fall för det mesta. Inga sena, sena kvällar och jag känner att det lättar en stor, stor sten från mitt bröst.
För det är ju så… det jag gör det gör jag ju för hennes skull.

Jag skulle ljuga om jag sade att jag inte gick och lade mig med ett leende på läpparna. För det gör jag. Ett stort leende.
Jag vågar självfallet inte hoppas sådär vansinnigt mycket… Men kanske är det nu det vänder? Kan det vara så?

Oavsett så har vi i alla fall firat, jag och MiniMe.
Dubbla koppar kaffe till mamman och Frozen Yoghurt från det fantastiska stället ”Honeycomb” på till Liten. Kan det vara himmelriket? Herre min jäfla gud så gott då! Kände dock att magen inte riktigt ville vara med efter några skedar så jag lät den upplevelsen gå till liten. Och Oj, så nöjd hon var minsann!
Och All cred och dagens ros till den fantastiska tjejen i kassan! Serviceminded och sjukt trevlig! Dit kommer vi garanterat att återkomma förhoppningsvis inte allt för ofta!

Så ja … ännu en bra dag helt enkelt.
Det är dags att blåsa ut värmeljusen och kasta sig i säng. Få några timmars sömn innan klockan ringer.
Skjutsa till fritids … och förhoppningsvis INTE köra fel – igen. Här i skogen blir det ju lätt några mil extra när man kör fel. Inte kan man ringa och meddela någon heller när man är helt utan mottagning!
Oh well, jag bjuder personalen på fritids det skrattet. Det är ju inte som att det kommer bli sista gången antar jag! : )

Bara några timmar kvar tills upplärningen börjar – sjukt taggad.
Och så var det allt det där skattetjafset dårå – men det får vi ta tag i imorgon!
Nu sömn …

Godnatt på Er folket!

2 thoughts on “Ett långt inlägg som blev kort…

Kommentera

