Nu går det plötsligt förbannat fort här…

image

Igår gjorde Talibanen kaffe åt sin mamma.
Idag leker hon ensam och springer som en vilde på djungelland.
Imorgon börjar hon fritids och den 18:e börjar hon förskoleklass.

Alltså… det känns galet det här. Så snabbt?

Fritidspedagogen frågade mig innan när vi pratade i telefon: ”Hur är hon då? Är hon blyg? Trygg? Kommer hon bli ledsen när du går?”

Och återigen blev jag påmind om hur trygg och fantastisk hon är i olika situationer. Att hon anpassar sig och tar det ansvaret som läggs på henne.

Vi minns ju alla mamman som stog i hörnet och grät när Talibanen började dagis!

image

Älskade avd. fjärilen. Vad vi saknar både barn och pedagoger där! Dom är självfallet oxå en stor del till den trygga och fina tjej jag har här idag.

Min lilla som var 6 månader yngre än alla andra när hon började dagis. 13 månader och för lat för att gå. Även fast hon kunde!

Imorgon kommer hon vara minst igen. Eller ja… Bland stora barn.
Och mammahjärtat skenar och gråter lite.
Hur skall nu det här gå?

Min älskade lilla unge – lycka till nu.
Jag kommer alltid gå bredvid dig.
Och kom ihåg att du är aldrig, aldrig någonsin ensam!

image

2 thoughts on “Nu går det plötsligt förbannat fort här…

  1. Så spännande när liten blir stor.
    Härligt att höra att hon är så trygg att hon fixar nya platser och nya situationer fint!
    Och jo, jag gissar att ett mammahjärta kan brista hur många gånger som helst! Samt bli alldeles för stort för att rymmas i bröstkorgen precis hur många gånger som helst också.
    Lycka till med allt det nya. :)

    Kram på dig fina du!

    • Tack gumman! Massa nytt på gång! Bara att hålla alla tummar och tår! ;)
      Kram fina du …och grattis igen till kärleken!

Kommentera

